stardustchild.blogg.se

Florida Forever, ta mig tillbaka~

Publicerad 2013-04-06 12:14:21 i Allmänt

Det är bara sextionio dagar kvar nu.
Till Florida alltså. Att inte ha varit hemma på ett år, känns lika märkligt varje gång jag tänker på det.
Är så sugen på att åka tillbaka till Disneyland och Animal Kingdom i år igen, men jag hinner inte ta körkort innan sommaren och jag tvivlar på att mamma och pappa orkar en vända till i år.
I samma sekund som vi klev in genom grindarna till både Magic Kingdom och dagen därpå, Animal Kingdrom - var jag fem år igen och sprang omkring likt en flicka som var hög på livet.
A one-woman-circus, that would be me.
 
Minnie and I, 2012 ♥

Jag saknar också Peggy, Paul, Hazel, Deborah som flyttar till Florida från Las Vegas i sommar och som vi kommer att se betydligt mer av i framtiden. Jag saknar Anneli, som kommer hela vägen från Vegas för att vara med oss i solen i år igen, jag saknar Ray, Gail och alla glada pensionärer på The Moose och The Elks där vi hjälper till att utfodra hemlösa varenda år.
Jag saknar soluppgången över kanalen när hela himlen är rosa, lila och orange och det speglas i sötvattnet. Jag saknar Micheals och driva omkring som den hobbynörd jag är och spendera alldeles för mycket pengar på saker jag kanske, egentligen inte behöver. Jag vill köpa fler kaffekoppar formade som hattar och Mike Wasowski och jag vill absolut dricka den där sjukligt goda jordgubbssmoothien på Orange Julius efter att redan ha druckit en Blue Raspberry- eller Coca Cola-ICEE i FoodCourten på Edison Mall.
Jag vill äta spontanfrukost på Denny's för att det är tradition, köpa alldeles för många skrivblock på Walmart bara för att de är så fina, jag vill le åt att Broadway Palm Dinner Theatre överträffar sig själv ännu ett år och jag vill hitta ännu en rolig T-shirt med knäpp text på Target att ta med mig hem - om så bara för att träna i.
Jag saknar att vinka av pappa när han ska ut på reportage och rusa iväg till datorn för att desina pizzor på Domino's hemsida som levereras tjugo minuter senare.
 
Det är bara sextionio dagar kvar nu.
I år är visserligen första året som jag kommer att ha en massa fina vänner här hemma att sakna när jag är borta så länge, men jag är så lycklig. Jag får åka hem och mina vänner finns kvar när jag kommer tillbaka hit.
 
Planet, juni, sommarlov, fjortonde, kärlek, saknader, flyga, sväva, världen - livet.
Sommar, kom hit nu ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela