stardustchild.blogg.se

I mitt stjärnbeklädda underland~

Publicerad 2013-04-05 16:36:36 i Allmänt

Efter en halvlång resa med buss, promenad, tåg, mera tåg, buss och promenad är jag nu tillbaka i min lilla Stockholmsförort. Om det nu räknas som förort, jag har ingen koll... 
Stjärnorna i taket lyser då jag till min egen fasa upptäckt att jag varit en miljöbov (igen) som låtit min blåa ledlamp-slinga lysa under hela min frånvaro. Den drar visserligen bara 0,6 watt, men ändå. Jag måste bli bättre på att komma ihåg sånt, även om min invändiga stjärnhimmel är otroligt inbjudande.
Sängen är bäddad också. Väldigt skönt att komma hem till ett mycket mer städat rum än vanligt. Jag ska kämpa för att inte låta min inre bohem förstöra ordningen nu.
Det luktar fortfarande Citrus Fruit Punch i rummet och jag, lite trött efter de senaste två dygnen med aningen för lite sömn, tycker att det känns fridfullt och tyst att vara hemma.
Min nya stjärnfilt som jag fick av min underbara syster i artonårspresent förrförra veckan ligger utsträckt över sängen också och jag bara längtar efter att gosa ner mig med den i natt.
 
(Tagen från www.weheartit.com)
 
Jag valde att hoppa över UNF-arenlägret då jag verkligen, med all inspiration i mitt huvud, kan behöva skriva de sista lediga dagarna innan skolan börjar igen. 
Rasmus har dessutom uppmuntrat mig till att sätta upp en föreställning med ett manus som jag på fullaste allvar tänkt avvisa och lägga på hyllan. Men det är faktiskt ganska fint, sorgligt, men fint, så till hösten när det är dags för projektarbete - finns chansen att auditionlappar för föreställningen "Hej, mitt namn är kärlek." sitter uppe här och var. Om jag inte bestämmer mig för att skriva något annat, men jag är faktiskt lite peppad på den här historien nu.
Tack Rasmus, det här kan faktiskt bli bra.
 
Ja, det var uppdateringen för nu.
Systramin är klar med mina elevkårsaffischer, så senare åker det upp information över facebook och efter det ska hon hjälpa mig att sätta ihop en vettig bloggdesign eftersom jag är värdelös på sånt.
 
Mys på, om några timmar börjar Let's Dance.
Dansa iväg och dröm~

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela