stardustchild.blogg.se

Impulser - goda och onda.

Publicerad 2013-04-23 15:53:39 i Allmänt

God uförd impuls - har idag bokat biljetter till Köpenhamn. Åker lite mer än en halvtimme efter att jag slutat nästa tisdag. Om en vecka, sju dagar, etthundrasextioåttatimmar, tiotusenåttio minuter, sexhundrafyratusenåttahundra sekunder... Det här kan bara bli underbart. Är så taggad, så glad, så exalterad att det pirrar i hela kroppen. Det är första gången jag lämnar Sverige utan att jag gör det med min familj. Det är första gången jag åker så långt utan min familj.
 
Ond icke utförd impuls - Har fått en stor lust att radera alla vänner förutom min klass, min syster, min mor, Evelin och Sophia från facebook för att bara börja om. Jag kan inte på långa vägar ha tvåhundrafyrtioåtta vänner. Det är lögn. Vill ta bort alla, men samtidigt vore det fel eftersom det är människor där som jag tycker om, men samtidigt människor som aldrig hör av sig till mig fast jag hör av mig till dem och så... Det känns som en dålig impuls långsiktigt sett, men en bra impuls just nu. Jag ska försöka undvika att göra det.
 
God eller ond icke utförd impuls (?) - Mamma talar om för mig att det är världsboksdagen idag, igår kväll och säger "Skulle inte du vilja ställa upp och läsa lite poesi då?". Jag vet inte. Jag är på biblioteket, jag har en dikt, till och med flera, men blev samtidigt så besviken sist över att åka ut ur finalen för Poetry Slam att jag nästan lovade mig själv att sluta läsa upp min poesi över huvud taget. Så jag bryter antingen löftet mot mig själv MEN gör något jag faktiskt tycker är ganska kul, eller så låter jag bli och då sviker jag världsboksdagen men står samtidigt för en av mina ståndpunkter som jag redan är osäker över... Herregud vad förvirrande det blev....
 
Jag vet inte om det här bara är ett spontant impuls-inlägg utan mening. Och jag vet inte om det är en god eller ond icke utförd eller utförd, eller jo förresten, den bör vara utförd... Impuls. Men jag är så förvirrad just nu att jag väljer att posta inlägget ändå. Så får ni lite koll på hur det kan se ut i mitt huvud ibland.
 
Simma lugnt~

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela