stardustchild.blogg.se

Inspiration, poesi, vackra toner och en nästan färdigpackad väska~

Publicerad 2013-04-03 00:52:50 i Allmänt

Nu är jag hemma igen.
Det var en fin kväll med fantastiska dikter och många talanger. Enligt mig vann rätt personer som gick vidare till Semi för Södermalms Poetry Slam-lag 2013.
Hur mycket inspiration som helst dök upp i huvudet på mig och spökar fortfarande runt för att bilda meningar och dikter. Ge mig mer tid! Min räcker inte till!
Klockan är alldeles för mycket redan och jag borde verkligen sova då jag ska upp och åka till Gävle imorgon. Ska möta Niki i Uppsala vid halv ett-tiden och måste därför gå upp runt nio. Drömmare som jag har ingen vettig dygnsrytm och det är något jag lär få leva med resten av mitt liv. Ibland älskar jag det, ibland hatar jag det. Hatkärlek.
"Walking Home" med Danny Elfman spelas om och om igen på låg och mysig volym. Jag har släckt alla lampor, så det enda ljus jag har över mig är det från den blåa ljusslingan i taket. Mitt rum, mitt eget lilla underland.
Väskan är nästan färdigpackad i alla fall. Mitt golv är nästan blåst. Och jag börjar nästan bli lite trött.
Många nästan, men sån kan jag vara ibland.
Nu svamlar jag i virtuell form.
Det ska jag lägga av med.
Min glädje gör sig påmind och det kittlar lite på insidan. Särskilt när "Walking Home" övergår i "Simple" och jag ler lite busigt och midnattslyckligt.
 
(Tagen från www.weheartit.com)
 
Låt mig packa färdigt.
Jag ska inte glömma manuset.
Jag kan ju replikerna nu. Men för säkerhets skull. 
För säkerhets skull.
Sov nu sött, ni nattugglor, prinsar och prinsessor~ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela