stardustchild.blogg.se

Med prinsesskronan ovanför mitt huvud~

Publicerad 2013-04-15 01:35:29 i Allmänt

Längtar efter att få gå barfota, efter att kunna sitta i någon park en försommarkväll och dricka sockerdricka ur glasflaska med skrattande vänner.
 
Klockan har slagit över tolv nu, så tekniskt sätt är det föreställning imorgon, även om idag inte ens har börjat på riktigt. Repetition om ett par timmar bara.
Det är lugnt, har pluggat manus som en dåre idag, igår, idag. Jag kan inte riktigt avgöra om det fortfarande är idag eller om det är igår. Jag och tid, vi är sällan vänner.
 
Stiftelsen fyller rummet, WeHeartIt-bilder får ögonen att le och mina ljusslingor lyser upp stjärnorna i taket.
Jag borde verkligen sova, men just nu känns det hopplöst. Alldeles för mycket tankar i huvudet och alldeles för mycket som stör.
 
http://www.youtube.com/watch?v=t1Oin4lHlXU
 
Känner mig glad över att det är sommarlov snart, bara 57 dagar kvar, böckerna börjar läggas på hög för att jag inte hinner med att läsa dem och ännu värre är att jag skulle behöva en hel bokhylla till då de ligger på hög framför den jag redan har. Men tolv-tretton kvadratmeter är liiiiite svårt att hushålla med ibland. Särskilt när man heter Isabell och har smak för det mesta som finns och att samla på allt från badankor, till klockor, prinsesskronor, dockor, hattar och annat krimskrams.
Men jag älskar det här rummet lite för mycket för att ens tänka tanken på att jag en dag ska lämna det för ett annat. 
Tidigare idag när jag skulle pyssla med breven och bad min syster om hjälp föreslog hon att vi skulle gå ner och sätta oss vid köksbordet. Ett förslag som jag prompt avslog med motivationen att jag vill att kreativiteten stannar i mitt rum - mitt eget kosmos, Min egen Vintergata.
 
Jag har nu två prinsesskronor som hänger över min gardinstång, en liten tiara som sitter på en av mina stora badankor och en pytteliten tiara som ligger i min bokhylla bland alla mina sagor för att påminna mig om vem jag är och vad jag kommer ifrån.
 
Låt mig krypa ut i rymden och sväva fritt, om så bara för ett par minuter~ 
 
Nu ska jag nog låta den här vemodiga söndagen få sitt slut så att jag kan vakna upp till en gladare måndag.
Ge mig solsken, annars orkar jag inte.
Sov sött, prinsar och prinsessor~ 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela