stardustchild.blogg.se

Mozart, hundpromenad, städning och tankar om framtiden~

Publicerad 2013-04-02 00:49:31 i Allmänt

 
Jag vet att jag är rätt duktig på att älta det här med framtiden just nu, men det är helt enkelt ett ämne som ömsom stör mig, ömsom peppar mig.
Det beror helt och hållet på vilken dag och vilken tid på dygnet det är.
Har på fullaste allvar, ger mina vänner chansen att skratta, börjat försöka få ordning ordentligt på mitt rum idag.
Jag har bestämt mig för att det ska få bli lite ordning i kaoset nu och att jag inte ska behöva organisera min garderob mer innan jag flyttar hemifrån (när det nu än må bli) och därför fäste jag den här lappen längst in över ett hyllplan. Det blir en kul överaskning den dagen då jag faktiskt ska packa ihop mina saker och resa vidare.
"Så det är dags att flytta nu? Lycka till. Lev."
Städningen var bara en del ur min mycket udda måndagstitel.
Med Mozart menade jag att jag fått mig dagens kultur då jag spenderat två timmar och femtiofyra minuter åt att se filmen "Amadeus", historien om Mozart.
Den var tragisk, kulturell, vacker, sorglig, fin och otroligt bra filmad.
 
Jag har också varit ansvarig för hundpromenaderna under dagen.
Jag var ute i morse, i morgonsolen och trampade sönder all is med pappas alldeles för stora gummistövlar.
Jag var ute i eftermiddags och trampade i vattenpölarna med pappas alldeles för stora gummistövlar och för en stund sedan tog jag dagens sista runda ut i midnattsmörkret och trampade lite i den snöblandade leran med pappas alldeles för stora gummistövlar.
 
Våren är på väg nu, den kommer med stormsteg. För varje dag som går, tycker jag att tiden går fortare och fortare.
Våren får gärna komma fortare för mig, men det där framtidståget känns fortfarande skrämmande.
Herregud, jag måste verkligen släppa mina rädslor. Det blir spännande. Det blir spännande. Det bara måste bli spännande.
 
Nu ska jag återgå till min städning, min kreativitet och mina förvånansvärt löjliga framtidsnojor.
Kanske skriver jag några rader till senare.
Annars, sov gott prinsar och prinsessor.
Må älvstoftet svepa er mot drömmarnas land~

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela