stardustchild.blogg.se

Tillbaka till verkligheten - den vackra verkligheten.

Publicerad 2013-04-22 11:45:02 i Allmänt

Efter att sent ha kommit hem igår kväll och däckat direkt, vaknade jag något för tidigt i morse för att åka iväg till vårdcentralen för blodprov. Klädpanik, som ibland uppstår, ofta på måndagar, ofta när jag är tankspridd - resulterar i att jag drar på mig något som känns skönt och okej efter åtta klädbyten. Jag rusar iväg och upptäcker inte förrän jag är i Väsby att jag bara har shorts på mig. Det är sommar nu, för jag fryser inte i mina shorts.
Ja, jag har för vana att rusa in i årstiderna, en del i min klass fann det smått irriterande att jag pockade på om att det var vår redan i sena februari. Och nu är det sommar, i sena april. 
Jeansjacka och shorts. Lockigt hår. Glada tankar. Urblekt hår. Ett leende på läpparna. Pianomusik i skolkorridoren där jag sitter, två timmar innan jag ska börja.
Det här är en bra dag.
 
Det kittlar sådär märkligt i bröstkorgen igen. Jag vill skratta för att det kittlar så ofantligt. Men det finns liksom ingen jag kan putta bort, eftersom det kittlar inifrån. 
Kanske är det för att mina tankar ligger kvar i helgen som varit fullt av så mycket fint - strandpromenader, snäckor, varm choklad, te, skrivande, glädje, inspiration, pool, eucalyptusångbastu (<- Är det ens ett ord), sol, bilande och spontana resor - eller så är det för att jag är tillbaka i skolan hos alla fina människor jag älskar, eller så är det bara för att jag inte vet var den här spännande lyckan kommer ifrån.
Kan också vara för att det bara är 51 dagar kvar till det officiella sommarlovet eller för att det bara är 53 dagar kvar tills jag får flyga över Atlanten för-jag-vet-inte-vilken-gång-i-ordningen.
Jag har ingen aning alls.
 
Det har varit skönt att få vila ut och inte behöva bry mig om något som "stör" eller några problem, men det är också skönt att vara tillbaka i Stockholm.
 
Om ett par timmar är det dags för elevkårens årsmöte samt val av den nya styrelsen. Jag har inga större förhoppningar, men har gjort mitt bästa för att skriva ihop ett fint och hyllande tal för kandiderandet av min eventuella ordförandepost.
En skola för drömmare, behöver en drömmare som ordförande.
 
 
Sen blir det förhoppningsvis träning ikväll. Har saknat det. Behöver ta ut mig lite nu efter allt avslappnande ;0)

Puss~ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela