stardustchild.blogg.se

Ett fyrverkeri jag ser - och ett jag känner~

Publicerad 2013-07-05 08:39:00 i Allmänt

Klockan är 01:31 när jag påbörjar det här inlägget och därmed är fjärde juli, 4th of July - Förenta staternas Independence Day över.
Dagen blev trevligare än jag väntat mig, trots att hundshowen i Cape Coral Harbor som äger rum nationaldagen till ära varje år, tunnats ut mycket sedan två tre år tillbaka då jag var där första gången.
Utöver det har vi fått besök av aunt svenska Annelis brorsdotter Karin och hennes kompis Erik som är på praktik i Miami nu över sommaren och vi har ägnat åt oss kultur, såsom Target (fniss. Kultur. Shopping.), men också typisk amerikansk middag tillsammans med våra goda, irländska uncle Paul och aunt Hazel innan vi begav oss ner, enligt tradition, till Cape Coral Bridge för att betrakta årets fantastiska fyrverkerishow.
 
Tuffing i solglasögon på "Patriotic Pet Show" i Cape Coral Harbour. Foto: Isabell Alison Öhrlund
Trött bulldog i hängselbyxor på "Patriotic Pet Show" i Cape Coral Harbour. Foto: Isabell Alison Öhrlund
Vissa hundar har egen bil på "Patriotic Pet Show" i Cape Coral Harbour. Foto: Isabell Alison Öhrlund
Lyxbananasplit dagen till ära, på restaurangen The Joint i Cape Coral Harbour. Foto: Isabell Alison Öhrlund
Glada amerikaner på 4th of July-firandet på Cape Coral Bridge. Foto: Isabell Alison Öhrlund
Glad Anneli på 4th of July-firandet på Cape Coral Bridge. Foto: Isabell Alison Öhrlund
Anneli och min busiga far på 4th of July-firandet på Cape Coral Bridge. Foto: Isabell Alison Öhrlund
Anneli och min busiga mor på 4th of July-firandet på Cape Coral Bridge. Foto: Isabell Alison Öhrlund
Syskonmys på en varm Cape Coral Bridge. Foto: Isabell Alison Öhrlund
Fyrverkeri, 4th of July. Foto: Isabell Alison Öhrlund
Fyrverkerier, 4th of July. Foto: Isabell Alison Öhrlund
Fyrverkeri, eldboll, 4th of July. Foto: Isabell Alison Öhrlund
Fyrverkeri, 4th of July. Foto: Isabell Alison Öhrlund
 
Slutsats: En mycket trevlig och minnesvärd nationaldag i mitt paradis och det förlovade landet.
 
Sleep tight and goodnight.
Let our ways cross again~
 
Sedan ligger det där andra fyrverkeriet och gnager i mig.
Men det är det bara du som vet om och jag är alldeles för nyfiken.
 

Kommentarer

Postat av: Anitha

Publicerad 2013-07-05 10:33:10

Underbara bilder. Förstår att du trivs!

Svar: Tack Anitha! :)
Isabell Alison Öhrlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela