stardustchild.blogg.se

Stjärnstoftet på golvet~

Publicerad 2013-07-23 01:02:30 i Allmänt

Så vi kom hem till slut.
Efter förseningar i både Fort Myers och Atlanta som gjorde mig nervös över att jag kanske inte skulle komma hem i tid till att mitt tåg skulle gå, löste sig faktiskt allt och vi kom hem helskinnade och inte alls försenade. Ingen av oss kunde förklara tidsmysteriet.
Däremot försvann vårt incheckade baggage någonstans i Atlanta och bör nu, kring midnatt ha kommit fram till Arlanda. De ska förhoppningsvis köra ut det imorgon. (Jag ber någon slags inre bön om att det inte är ett "förhoppningsvis" utan ett säkert kort. Jag behöver både väskan och saker i väskan för min avgång på onsdag morgon.)
Imorgon kommer också Evelin, som jag inte sett sen i april. Det är så sjukt hur tiden går fort, framför allt bara för att vi två bor långt ifrån varandra - men att vår vänskap aldrig tar stryk av det. Naturligtvis hade vi mått bra av att ses mer, men vi går liksom inte sönder - för vi vet var vi har varandra.
Det blir lite hårfärgningsmys, blekningsmys för hennes del, packande inför NärCon, catching up, en och annan isglass samt en jäkla massa musik.
Jag har precis fyllt mitt rum med ännu en väska magi, galenskap och kärlek. Det ligger stjärnor och luftballonger huller om buller på golvet och jag ler åt hur städat det var när jag kom in här.
Det kommer se okej ut på onsdag när jag åker härifrån igen, men det blir alltid kaos samma dag som jag kommer hem.
Hittills har inget gått sönder, men så är det ju jag som hanterat mitt handbaggage. Jag ber mer för att alla vackra saker i stora väskan inte har gått sönder.
Ska nog skriva en stund innan jag lägger mig, men det får bli sova snart. Annars tar jetlag'en över.
 
Puss, och godnatt~ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela