stardustchild.blogg.se

När huvudvärken tränger sig på, vill nog bara orden ut.

Publicerad 2013-06-11 20:55:46 i Allmänt

Jag har inte skrivit på ett par dagar. På boken alltså, här har jag ju skrivit. Om än lite.
"Skinny love" går på repeat i olika versioner och covers, nu när jag fått tillbaka lite av mitt flow. Är också färdig med Rasmus överraskning för imorgon, som han tror att han har listat ut trots att han omöjligt kan ha gjort det. Hoho.
Det är skolavslutning imorgon och det blir nog inga såpbubblor. Det känns märkligt ändå. Hur fort det här året har gått, med allt som hänt och alla känslor som hoppat upp och ner, fram och tillbaks. Idag, har det faktiskt känts som om den här terminen ändå ska fortsätta och därför är det svårt att intala mig själv att jag har sommarlov från och med imorgon eftermiddag.
Såret från elevhälsodagen i fredags har sakta börjat läka, men det blir säkert ett sånt där småfult sommarärr att berätta om för mina eventuella barn om femton-tjugo år med tanke på hur segt det går, trots att magneterna får det att läka betydligt finare än det annars skulle ha gjort.
Det var studentfirande för de utgående treorna på Kulturama idag. Vilken fest. Hela dagen har varit som ett pågående partyfirande. Det får mig att bli glad, så till vida att jag inser att jag kommer att få vara med om en superstudent, men det gör mig ledsen så till vida att den dagen också kommer att kännas ledsen och tom eftersom jag trivs så bra med mina klasskamrater som har kommit att bli som en extra familj.
Känner för att se om Torka Aldrig Tårar Utan Handskar, igen. Men det får vänta ett tag, så att jag inte tappar fokus och eftersom jag just bestämde med min partner in crime, Rasmus att vi måste ha ett TATUH-maraton i sommar. Men då och då ser jag i alla fall små snuttar, bara för att få le och känna mig lite rörd.
Den serien, den kärleken, den begåvningen som Jonas Gardell besitter med sin förmåga att förvandla ord till konst. Jag vill också besitta den förmågan. Jag vill också vara en ordkonstnär.
Säg inte att jag har tid på mig, för jag har alltid haft för bråttom och varit lite envis. Jag har lite bråttom med att sätta mitt avtryck här i världen. För vad ska jag annars leva för?
 
Skriver kanske mer lite senare, men det var en uppdatering för nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela