stardustchild.blogg.se

Röda lockar och en snövit långklänning~

Publicerad 2013-06-12 18:10:56 i Allmänt

Nu är det slut. Ja, tvåan alltså. Det har nog inte helt gått in, för jag är fortfarande, innerst inne övertygad om att jag fortfarande ska gå tillbaka till skolan imorgon.
Det hörs fågelkvitter utanför mitt fönster, som för en gångs skull är öppet.
Jag har lämnat min partner in crime, Rasmus för sju veckor framåt och jag har inte ens något möte inplanerad med någon annan i klassen på hela sommaren. Trots att det är skönt med ledighet nu, efter det mest ansträngande året hittills, med läxor och uppgifter - kommer jag att sakna dem alla och ständigt fundera över vad de har för sig på sitt håll.
Vi är inte bara en klass längre. Vi är en familj.
I morse när jag passerade bokbytarhyllan i Årstaberg (http://www.direktpress.se/tidningenarstaenskede/Arkiv/Artiklar/2013/05/Mannen-bakom-lanehyllan/), var första gången då jag faktiskt vågade ta en bok. Det har alltid känts lite stelt att gå fram dit, men idag när jag tittade på titlarna, fastnade jag för en bokrygg som löd "Drömmar blir verklighet", så jag ryckte åt mig den och fick mig en överaskning när jag i väntan på tvärbanan började läsa på baksidan.
"Kärlek & Erotik är en serie med sensuella, erotiska kärleksnoveller, fyllda med lust, skönhet, upphetsning, åtrå och ömhet. Serien är översatt från franska."
Spännande start på dagen minsann. Sen fick jag sällskap av Niki till skolan där vi satt ett gäng och sommarmyste i väntan på den gemensamma klassamlingen. Jag fick en fin lapp av Hampus där det stod "Bästa manusförfattaren" som en peppande och glad gest. Jag tycks ha tappat lappen, men därför sparar jag minnet här. För jag blev väldigt glad. 
Därefter var det mest en liten samling med klassen och sen skolavslutning med massa uppträdanden och sånt i Multihallen.
Pappa tog min prins, min vovve, min Sigvard ifrån mig för en stund sedan för att köra iväg honom till Tierp där han ska vara på kollo i fem veckor framåt. Jag hade aldrig trott när vi köpte honom att jag skulle bli så fäst vid honom, men jag saknar honom redan. Det är mindre än fyrtio timmar kvar till avresa nu men resefebern har ännu inte letat sig in i min kropp. Dock är jag nästan färdigpackad och nu är det bara rummet som ska städas och packningen för NärCon som ska förberedas då jag bara har ett dygn på mig att packa om i slutet på juli innan det är dags att ge sig av till Linköping med systeryster.
Har klivit ur min änglaklänning nu och det rödlockiga håret har åkt upp i en slarvig boll, men jag måste säga att jag var väldigt somrig i morse när jag åkte hemifrån. Det doftar sommar i mitt rum och jag känner att det här inlägget är väldigt splittrat, men jag känner mig så förvirrad. Måste få landa i det här sommarlovet efter en så hektisk termin.
Nu kör jag äventyr från morgon till kväll i tio veckor framåt, inga planerade förpliktelser kan stoppa mig och jag är fri. Mitt "sista" sommarlov, ska bli det bästa hittills. 
 
... För det har jag bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela