stardustchild.blogg.se

Titel nummer femtio - En mycket ren och stjärnklar natt.

Publicerad 2013-06-13 00:23:53 i Allmänt

Inlägget jag skriver nu, blir mitt femtionde på den här domänen, så kanske var jag inte helt värdelös på det här med att blogga ändå?
Well, fick just en statusuppdatering som sa att "Slutade jobba på Våga Drömma 2013-06-12". Det känns lite vemodigt. Framför allt med tanke på att jag nu är "yrkeslös" på facebook. Dagens I-landsproblem. Dock känner jag ju mig själv rätt och vet att jag inom bara ett par veckor kommer att ha registrerat ett nytt yrke. Om namnet fortfarande är omtyckt av mina medarbetare för treans slutprojekt, kommer det att stå "Isabell Alison Öhrlund arbetar som manusförfattare, regissör och (infoga ytterligare viktig teatralisk titel) på Stjärnfabriken". Vi får se hur det blir.
På fredag under flygturen till Amsterdam där vi ska mellanlanda, skriver jag färdigt de nya redigeringarna och slutet på manuset som sedan ska skickas ut till min medregissör, ansvariga kompositör och partner in crime, Rasmus, till min konstnärliga ledare Gry och till min assisterande kompositör Emil.
Sedan kommer det att gå mail, fram och tillbaka över Atlanten och sedan bara över Sverige hela sommaren. Framför allt med tanke på att jag nu ska skriva text till musik vilket nääääästan är helt nytt för mig. Den här föreställningen kommer att bli sagolik.
Tro det eller ej, mitt rum är 90% städat nu. De som känner mig, litar inte på mig just nu, men det är sant! Jag har bara idag lyckats packa klart mina väskor, damsuga, moppa golv, bädda om, torka av, putsa speglar och förbereda packning för senare i sommar. Sjukt produktiv, vilket gör att jag kan ta det lite lugnare imorgon, idag, imorgon. Vi säger imorgon, för jag har inte somnat än.
Det luktar rent, det luktar sommar från det öppna fönstret, stjärnorna i taket lyser tillsammans med den blåa ljusslingan och det är mindre än trettio timmar till avfärd mot Arlanda.
Ska nog ägna mig åt att se klart "Pitch Perfect" som jag velat se jättelänge och som jag till slut hittade!
 
Sov gott ni prinsar av Maine, ni kungar av New England~

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela