stardustchild.blogg.se

En natt full av blandade tankar~

Publicerad 2013-05-05 03:42:48 i Allmänt

Jag vill att det ska bli sommar, liksom på riktigt. Riktig sommar. Vill kunna vandra längs med fältet i sommarnatten, i sommarluften, utan jacka eller bara med en tjockare tröja.
Jag vill hitta en låda med gratis böcker som man får ta ur som jag hittade på Södermalm förra våren, för det kändes så förbannat fint att någon gav bort något av det vackraste som finns att ge en annan människa. En historia.
Jag vill fylla ett helt golv med ballonger i olika färger, för att det känns sådär barnsligt och för att det påminner om barnkalasen jag hade som liten. Jag vill känna den där glädjen som bara ballonger kan ge.
Jag vill äta Lucky Charms, för att jag saknar Florida och USA och för att det påminner om barndom, obekymmer och kärlek för marsmallows på "fel plats".
Jag vill hålla någon i handen. Eller mer korrekt, jag vill att någon annan håller mig i handen - oavsett syfte. Bara för att det ska vara sådär mysigt som det är när någon håller en i handen.
Jag vill att någon som är bra på att åka skateboard eller longboard föreslår att vi ska åka tillsammans så att jag kan lära mig åka inlines i någon med balans sällskap. Bara för att jag äntligen ska få lyckas med något, men ha någon där som kan plåstra om mig om något går fel.
Jag vill äta Ben&Jerry's Strawberry Cheesecake på garagetaket, bara för att det är så otroligt vacker utsikt där uppe på kvällen och för att det är den mest fantastiska glassmaken som finns.
Jag vill köpa ett kinderägg, dela det i två halvor och ge den ena till någon utan hem och pengar och den andra till någon med mycket pengar om så bara för att sammanföra dem med en så enkel sak som ett chokladägg. Leksaken tar jag, som ännu ett tecken på att jag aldrig kommer att växa upp helt och hållet.
Jag vill doppa fjädrar i guld, bara för att det vore så vacker och naturlig konst.
Jag vill titta på stjärnorna nere från fältet med någon som älskar natten lika mycket som jag och som är lika värdelös på att somna i tid som jag.
Jag vill måla tavlor med planeternas tecken och hänga upp på träd i det färglösa område jag bor i, bara för att tvinga på det lite skönhet.
Jag vill flyga öppet, bara för att visa att jag kan.
Jag vill le åt all galenskap jag lyckas få ihop under en enda natt.
 
(Tagen från www.weheartit.com)
 
Det är många viljor, och de har bara en enda sak gemensamt - de är mina viljor. Annars skulle de aldrig höra ihop.
Nu ska jag nog ta och sova ändå, eller försöka. Innan jag kommer på mer galenskaper att skriva ner.
Godnatt ni prinsar av Maine, ni kungar av New England~
Imorgon är en ny dag~

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-05-05 06:48:01

Vilka sköna nattliga tankar. Jag känner så igen mig! Hoppas du fått sova en stund, men att viljorna finns kvar. Go girl! Flyg gärna förbi och hälsa på hos mig. Kram Lisa

Svar: Jag kommer gärna och hälsar på snart! Det är bara att bjuda in, så kommer jag flygandes med mina fantasier!Kram på dig, dröm du med <3
Isabell Alison Öhrlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela