stardustchild.blogg.se

Himlen är oskyldigt blå~

Publicerad 2013-05-08 00:48:49 i Allmänt

Den där mysiga känslan som uppstod när bussen inte skulle komma på en bra stund och jag bestämde mig för att gå hem istället. I solskenet, till tonerna av Ted Gärdestads vackra röst i lurarna och synen av ett gäng barn som hoppade studsmatta och skrattade ljudligt - var näst intill obeskrivlig.
Sommaren är här nu, våren hann knappt komma förrän det var dags att lämna plats åt min älskade sommar.
Det har varit 18+ hela dan och jag bara älskar känslan som ligger i luften, trots att det just idag har varit en sån där märklig dag fram tills att jag kom hem till Rotebro nu tidigare ikväll.
 
Det står rosor på bordet och jag skriver, skriver, skriver på det där manuset som måååååste bli klart snart. 
För övrigt är det en någorlunda stressig vecka, mycket att göra, men bara 25 skoldagar kvar till sommarlov! Bara 38 dagar kvar till hemresan mot Florida.
Herregud vad tiden går fort. Fortare än att jag hinner med, men samtidigt är det den roligaste resan jag varit med om. Jag tänker inte hoppa av tåget nu bara för att det är skrämmande att det går fort. Inget skrämmer mig, eller ja, det försöker jag i alla fall övertyga mig själv om.
 
Nu har klockan blivit för mycket igen. 
Men jag vet i alla fall att jag somnar med en betydligt skönare känsla än den jag vaknade med. Klumpen i magen som legat och skvalpat och värkt hela dagen på grund av olika anledningar har lösts upp. Saker som inte var bra denna morgon är bättre nu och förhoppningsvis ännu bättre imorgon/idag. 
Mina hemliga planer för torsdag går också som de ska. Jag har så mycket skit för mig ibland ♥
 
(Bild tagen från www.weheartit.com)
 
Nu tänker jag krypa ner mellan mina stjärnor och ge mina ögon ett par slutna timmar~ 
"Never say goodbye, because goodbye means going away, and going away means forgetting..."
~ Peter Pan
Don't forget to come back here for my thoughts~

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela