stardustchild.blogg.se

Jag har inte dött, jag har bara inte varit här~

Publicerad 2013-05-14 23:04:41 i Allmänt

Jag har varit försvunnen ett tag, inte alls med avsikt - det har bara hänt för mycket de senaste... Oj, fem dagarna/dygnen.
Ibland springer livet iväg.
Well, vi kör en uppdatering:
 
I torsdags överaskade jag Rasmus, för att fira att mitt manus med ett visst "obviöst" tema, med en liten tältbio vid Valla Torg. Huvudidén var faktiskt att jag skulle tagit med honom på riktig cirkus som var vid Valla Torg den kvällen, men mina planer gick inte som de skulle och min studentekonomi tillät inte.
Äsch, lika bra, tänkte jag. Mitt älskade cirkustält fick pryda den gråa förortens gräsfält ett par timmar och många skratt fyllde tystnaden.
Det bjöds på Water for Elephants, godis, popcorn och en mycket säregen krusbärsdricka i kulören giftgrönt.
Först var det så fint väder ute, men biofilmen avslutades i tältet - due to regn.
Jag har så mycket bus för mig ibland, det är i alla fall vad mamma säger~ 
 
 
Helgen ägnade jag åt att bli färdig med det sista inom kursen entreprenörskap efter att ha hållit en mycket innehållsrik och nogrann muntlig presentation i fredags - projektrapporten. Den blev klar till slut och betydligt finare än vad jag först trodde. Ibland överraskar jag mig själv.
Jag blev också färdig med *trumvirvel* teatermanuset!
Nu har vi, jag och min medregissör - något att jobba med över sommaren till hösten. En del saker behöver ändras i historien, men överlag har vi vårt projekt upplagt, redan tre månader i förväg.
Det känns lite märkligt att jag har framförhållning. Det brukar inte vara min starka sida!
Det känns ju naturligtvis bra också. Roligt. Spännande. Det kliar lite i fingrarna redan eftersom jag vet att det här blir en betydligt större och mer komplicerad produktion att sätta tänderna i!
 
De senaste två dagarna har bara gått åt till att se på klassens A-grupps uppspel av sina Shakespeare-klassiker, samt repetera, repetera, repetera!
Imorgon är det dags och det känns fruktansvärt roligt! Jag är peppad, jag är glad, jag har en sån där bra känsla i magen av att det kommer att bli en mycket lyckad föreställning som teatraliskt avslut för det här fantastiska skolåret.
 
Inga teaterelever utan dålig humor ♥
 
Det var en kort uppdatering. Nu ska jag packa ner de sista sakerna inför imorgon och ge mig på lite sömn innan det är dags att värma upp stämbanden och leka Romeo!
 
"Expectation is the root of all heartache."
~ William Shakespeare

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela