stardustchild.blogg.se

Lever man bara en gång, får man göra livet till en sjuhelsikes fest~

Publicerad 2013-05-04 01:44:34 i Allmänt

Har inte skrivit på alldeles för länge, då det hänt en massa saker i veckan, men här kommer uppdateringen.
 
Jag hade mycket svårt för att koncentrera mig på olika saker som ansågs viktiga i tisdags då jag alltid blir rätt uppspelt när jag ska resa. Det kändes ena sekunden som om "Nej, det är ju inte alls idag..." och i nästa som "Herregud, det är idag, idag, idag!!!" 
Sen blev klockan halv fem och jag fick äntligen rusa iväg så att vi skulle hinna med en tidigare tvärbana och komma till centralen i tid.
Vi köpte lyxsallad till middag och klev senare på tåget mot Köpenhamn som naturligtvis var försenat (SJ♥).
Det var en otroligt mysig och lugn tågresa genom Sverige. 
 
Vi hann under tisdagen och onsdagen med att:
~ Uppfinna en ny tradition (Det nya drömåret, som vi firar den trettionde april varje år från och med nu. Man ska skåla i smultroncider och lyssna på ABBA för att fira på bästa sätt.)
~ Tappa bort våra danska företagspengar för att sedan få tillbaka dem... (Det var helt absurt...)
~ Äta blå sockervadd och dricka smurfblod (Blå slush)
~ Åka en karusell som gick uppochner (Det gör vi inte om... Inte i den farten iaf.)
~ Åka bergochdalbana med mer än en Isabell (en liten en)
~ Förvåna en massa danskar genom att "Hoppsastega" oss fram genom tivoliparken och skratta åt oss själva.
~ Införskaffa en ny anka till min samling, som passande nog hette "Indie Dreamer"
Och en massa andra saker som inte får plats i ord. Det har i alla fall blivit en massa minnen att förvara.
 
Vi fick också en lugn, tidsenlig och skön resa tillbaka till Stockholm från Köpenhamn och nationella provet i engelska dagen efter (torsdagen) som vi fick alldeles för lite sömn inför då vi inte kom till Stockholm förrän kvart i tolv, gick troligtvis hur bra som helst. Förhoppningsvis. 
Dock verkar det som att det enda vi "vann" (då det stod med på vår Bucket List att vi skulle vinna något) var mer bakterier i Köpenhamn, så jag fick åka hem efter provet.
Ligger fortfarande hemma med extrem rethosta, feber från och till och förkylning. Men mamma har varit gullig nog att köpa piggelin åt mig och pappa har varit gullig nog att köpa sorbet. Min hals approves!
 
Har också ägnat stora delar av dagen åt att bygga lego. Ja, jag är arton och blir fullkomligt överlycklig när legot åker fram. Det var så längesen nu, men eftersom jag köpte nytt lösviktslego i Köpenhamn kände jag mig tvungen att lägga undan saker och ägna mig helt åt kreativt skapande.
 
Ska försöka ta det lugnt i helgen så att jag kan komma tillbaka till skolan på måndag i bättre skick. Nästa vecka är det redovisning för hela Våga Drömma och "Dröm, Drömmare, Dröm"-projektet i entreprenörskap och inlämning av projektrapport. Sen är det verkligen slut på riktigt. Vilket otroligt äventyr det har varit.
Sen är det en del andra, mindre saker nästa vecka och veckan därpå är det föreställningar för Shakespeare-kollaget och sen är det bara två veckor till sommarfesten och fyra veckor kvar till skolavslutningen. Tiden går fortare än att jag hinner med den...
 
 
 
(Citat ur "Torka Aldrig Tårar Utan Handskar, av Jonas Gardell)

... Men det är ju ändå så det ska vara, eller hur?
 
Sov sött drömmare~ 
Jag skriver mer imorgon
 
 

Kommentarer

Postat av: Anitha

Publicerad 2013-05-04 11:26:40

Jag njuter med dig i dina upplevelser. Du medför underbar glädje Goa kramen till dig<3

Svar: Tack så hemskt mycket Anitha. Det känns så bra att få skriva igen. Alla äventyr bör dokumenteras flitigt <3
Isabell Alison Öhrlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela