stardustchild.blogg.se

En sån där uppdatering i väntan på stordåd!

Publicerad 2015-09-04 01:45:45 i Allmänt

Plötsligt försvinner all tid. All tid går åt att göra det jag älskar - nästan dygnet runt.
Jag skapar, skapar och skapar mer och allt tillsammans med andra likasinnade som skapar och skapar.
Snart har det gått tre veckor sedan jag packade bilen och lämnade Stockholm bakom mig och aldrig tidigare har jag gjort ett val som känns så rätt på så kort tid.
Så förlåt för att bloggen blir lidande. Jag ser att ni är inne och väntar.
 
Första dagarna var jag livrädd. Det märktes fort att många hade åttatusengångermererfarenhetänjag, hjälp. Alltefter att jag förstod mer och mer, började det bli roligt och jag insåg plötsligt att Stockholm inte ens lät som hemma i mina öron när jag sa det. Jag bor här nu, jobbar här nu, lever här nu. 
Sömn är fortfarande en bristvara, men jag jobbar på det och det jämnar ut sig i längden.
 
Förra veckan på tisdagen började vi med att filma korta filmer i små grupper, mest för att testa utrustningen, vilket för att uttrycka mig milt - inte blev superbra. Men vi fick oss en hel del skratt.
På torsdagen slogs vi ihop med filmtvåorna och delades upp i grupper om sex, varpå vi 08.30 mottog instruktioner om hur uppgiften skulle gå till. Därefter hade vi tjugofyra timmar på oss att komma på idé, skriva manus, samla rekvisita, filma, klippa och redigera. Filmen redovisades 08.30 dagen därpå och tog 19,5 timmar att färdigställa. 
För er som inte redan sett den finns "The Parmesanos", nu på YouTube --> https://www.youtube.com/watch?v=UoCoKu2PM3E
Filmen vann i alla kategorier. (Vi visste inte att det var en tävling, men det blev vi varse om precis innan redovisningen. Alla andra deltagare fick rösta på varandras filmer och vi vann både Bästa manus, Bästa Foto och Bästa film.)
 
Nu i veckan har gått igenom mycket ellära och teknik kring både ljud- och ljussättning, stativ, kameror och inställningar. Det är superkul, mycket att hålla koll på, men superkul. 
Vi jobbar också för fullt med att färdigställa minutfilmsidéer då minutfilmerna har deadline nästnästa vecka. Själv har jag ett antal olika idéer som jag velar emellan. På måndag har vi pitch inför ett större projekt som vi eventuellt ska jobba med både med filmtvåorna och även med inblandade skåd-elever. Har en intressant idé baserad på gamla folkmyter som det ska bli intressant att höra reaktioner på. 
 
I tisdags kom också mina efterlängtade vingar från The Moon Cult i North Carolina <3
Har beställt fler då jag har en filmidé på g med dessa inblandade. Det var ju också passande rea, så att jag kunde få både blåa och lila till samma pris som ett par.
 
 
Igår hittade jag också en liten prins utanför filmhuset, vilket gjorde mig mer glad än de flesta skulle bli.
 
 Idag har vi haft inspirationsdag på Louisiana i Helsingör med filmtvåorna, vilket har varit supermysigt. Otroligt fin utställning om afrikansk kultur och arkitektur vilket väckte mycket tankar. Dessutom fint väder och mysiga, skrattfyllda bussresor. Glädje, glädje.
 
Imorgon blir det kort dag och sen får vi se vad helgen bjuder på för överraskningar. Tänkte stanna hemma i helgen då jag var i Hulta med fint NärConfolk för att gå på Gekås förra helgen.
 
Vi långfilmsinvigde också biografen i filmhuset med Interstellar, vilket var en helt fantastisk upplevelse både ljud- och bildmässigt. Borde skriva en recension. Kanske gör det. Snart typ. 
Var lite rymdinspirerat klädd för detta ändamål!
 
 
 Uppdaterar mer snart, jag lovar. 
Puss på er som fortfarande supportar, läser och checkar in <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Karin Svensson

Publicerad 2015-09-06 07:28:21

Låter som om du har hamnat på en
fantastisk plats.
Lycka till!

Svar: Tack, det har jag verkligen!
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Mia K

Publicerad 2015-09-14 19:50:59

Rätt kvinna på rätt plats! Lycka till!

Postat av: Kerstin Persson

Publicerad 2015-09-17 10:31:22

Vilken härlig film, 5.31 minuter och allt kommer fram! Innan jag sett filmen så funderade jag på vad för miljö han var uppfostrad i som kunde göra så mot din vilja, men nu vill jag inte veta. Ingen blir hjälpt av att jag får reda på något som redan har hänt och jag får ha min uppfattning (om händelser som inte är min business) för mej själv.

Lycka till med ditt fortsatta liv!
/Kerstin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela