stardustchild.blogg.se

Med vänlig hälsning/ Hon som skulle ha dött

Publicerad 2016-06-01 08:47:00 i Allmänt

Tack för att ni delar min film. Vår film.
Tack för att ni sprider min film. Vår film.
Tack för att ni fått över tolvhundra personer att se filmen på mindre än fjorton timmar.
 
Det handlar egentligen varken om könsroller, om könsidentiteter eller om att framställa just män som bovarna i det här dramat. Det handlar om människan - i valet att skada eller att inte skada. Jag har bara i den här filmen, valt att framställa mina tankar som jag skrev ner dem, efter det att jag blev våldtagen i mars förra året.
 
I ett halvår, har jag jobbat med det här projektet. I ett halvår har jag skrivit, kastat, skrivit om, rådslagit med min fantastiska vän Simon som så vackert komponerat musiken och ljuddesignat för att filmen skulle bli så bra som den bara kunde bli. Tillsammans med några av de absolut finaste vännerna och familjemedlemmarna, lärarna och kurskamraterna har jag gråtit, filmat, jobbat och slitit för att få till små fragmentala bitar av det jag själv känt och skicka det till alla omkring mig för att de ska få förstå. Det har varit en hård process, en hård process jag på många sätt gärna sluppit, men som ändå varit viktig för mig efter allt det som hänt.
Vi är många som jobbat för att göra det här projektet så viktigt som det blivit. Och jag är evigt tacksam för det.
 
Jag har kommit långt, kämpat mig framåt.
Jag väntar på min andra operation i september för att återställa de sista skadorna efter övergreppet som i mars blev livshotande och som skulle ha dödat mig om jag inte fått vård i tid.
Efter hjälp från rätt människor, kan jag nu gå framåt, men ryggen rak och blicken fäst. 
Jag är inte ett offer. Jag är en stark och stolt människa i min egen kropp, som inte förtjänar det jag utsatts för.
 
Du kom inte "Lite för nära", du kom alldeles för nära och trots det du utsatte mig för, gick du fri.
Se den här filmen och förstå. Kanske inser du plötsligt vilken skada du åsamkat. Troligtivs inte, men kanske.
 
https://www.youtube.com/watch?v=4GoJcT5pH5Q
 
Jag har ett val, du har ett val, han, hon, hen, den - har ett val.
Låt oss göra rätt val och se till att de vi älskar också gör det.
Tack för att ni fortfarande läser här och sprider mina tankar.
Jag skriver mer sen. Lovar.
 
Ta hand om er <3 
Med vänlig hälsning
Hon som skulle ha dött

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela