stardustchild.blogg.se

Han som våldtar

Publicerad 2017-12-06 01:07:00 i Allmänt

De är så lika mig.
Så. Jävla. Lika. Mig.
 
I två år, åtta månader och sju dagar har jag gått med vetskapen om vem du är, vad du har gjort och hur du kommer att fortsätta skada andra som du skadat mig.
Trots besvikelsen, trots hopplösheten, ångesten, ilskan, skriken, utbrotten, dipparna, gråten, osäkerheten, rädslan och hatet - hade jag vant mig vid tanken på att det skulle förbli så. Att du skulle fortsätta gå fri, göra andra illa, leva ditt liv som om inget hänt - för att det var så det kändes när fallet lades ner för andra gången.
Som att du vann, för att du fick fortsätta leva ditt liv, med din flickvän, med ditt jävla band, med dina jävla skitkompisar.
För din värld låg inte i bitar.
 
Men så,
Förra måndagen när jag bara burit på sagda vetskaper i två år, sju månader och tjugonio dagar fick jag ett samtal som vände uppochner på den tillvaro jag spenderat de senaste två åren och sju månaderna på att bygga upp.
Det finns fler.
Och de är så jävla lika mig.
Hon som var på andra sidan samtalet är lika gammal som du, några år äldre än jag. Men vi är lika, hon och jag. Både till utseendet och till hur vi väljer att leva våra liv - kreativt, färgglatt och äventyrligt.
Henne, försökte du döda.
Du försökte strypa henne och när hon lyckades kippa fram att hon inte kunde andas, använde du hela din tyngd genom att pressa händerna så tungt och hårt mot hennes bröstkorg att du knäckte hennes bröstben, och tre revben. Du bet henne, likt du bet mig och hade sedan mage att säga åt henne att skrika till om hon inte kunde andas så att DU skulle slippa hitta henne död morgonen därpå när du skulle ut och springa.
 
Den andra som hört av sig, har du slagit, bitit och våldtagit mer än en gång. Även hon, lik mig.
De som hört av sig efter min systers inlägg förra veckan, har vittnat om att du kör med samma medel som förut.
 
Jag inser att du nog inte förstår vad dina erövringar slutar i.
Dina troféligg, dina offer som inte dör, de du våldtar och lämnar åt ödet.
Så låt mig förklara, på det absolut enklaste viset (Som för övrigt inte på något sätt i världen faktiskt kan få dig att känna hur det känns) hur en panikångestattack, orsakat av en korkad jävla PTSD-reaktion du försatt mig, försätter mig i en position där jag inte bara känner lite grann, utan är helt övertygad om att min kropp innerligt äter upp mig från insidan, hur hela kroppen krampar, hur jag inte ens kan kippa efter luft nog att säga hur rädd jag är eller hur illa jag mår. Hur de dyker upp när jag minst anar det, för att en trigger bara råkade krypa in i fel sammanhang och sätter fyr på hjärnan och alla nerver samtidigt.
 
En fjärde finns. Men hon är rädd. Precis som jag var, precis som den andra var och precis som den tredje var och är.
Och de är fler som är rädda nu, för dig. För ditt manipulativa, äckliga, hårdhänta, skadliga skitbeteende och för dina händer som skadat tillräckligt.
Men i vetskapen om att jag inte är ensam längre, kan jag glatt meddela, att min rädsla också blir mindre och mindre.
 
Den vardag jag byggt upp och kämpar för att bibehålla, har gjort mig till en fungerande person som kan vakna, gå till jobbet, göra bra saker och komma hem - utan att bryta ihop. Vardagen har också börjat tillåta mig att vistas i lite större sociala sammanhang, några timmar åt gången utan att känna hur det kväver mig. Den tillåter mig att komma andra människor nära igen och andra att komma nära mig, även om det också kommer med sidoeffekter och även om det tagit tid. Lång tid.
Du dödade nästan mig. Den sjunde operationen för att reparera mina skador, blir nu i december. Men jag lägger betoningen på nästan. 
Jag vill bara att du ska veta, att trots märkena du lämnat efter dig, blir vi starkare.
Du är en idiot som tror att du bara skadar, men inte samtidigt förstår att du bygger en armé av starka, lika personer som avskyr dig.
 
Och jag hoppas att du börjar bli nervös nu.
Eftersom vi är fler som vet vem du är. Eftersom vi inte bara är de du skadat.
Eftersom det finns ett vi.
Ett vi av anhöriga i form av familj, vänner, bekanta, oroliga föräldrar, rädda tjejer. Ett vi som är arga, ett vi som är trötta på att rättssamhället låter serievåldtäktsmän som du gå fria i "brist på bevis" eller med motiveringen att de inte tycker att du haft uppsåt för brott - vilket du ju inte heller haft. Du har tagit dig rätten, att utöva brott. 
Ett vi som vet att du gått fri alldeles för länge nu - men också ett vi som tänker göra det lite svårare för dig att fortsätta göra det och stoppa dig, från att kanske lyckas döda nästa tjej du bestämt dig för att förstöra.
 
När mitt fall lades ner första gången, skrev du att du var rädd för att gå ut, att du var rädd för att andra skulle göra dig illa och att du inte tyckte att ditt pissande på min självkänsla var i proportion till att jag förstörde ditt liv.
Vad ska jag säga?
Nu vet du hur det känns.
 
Imorgon vaknar en hel drös människor till vetskapen om vem du är.
Jag ser dig.
Vi ser dig.
 
(Då, 28 mars, 2015)
 

Kommentarer

Postat av: Patricia B

Publicerad 2017-12-06 02:14:33

Så jävla grym är du! Vi vet vem han är, vi ser honom! Han ska fan va rädd för att gå ut!

Svar: Tusen, tusen tack för att du står med. Inga fler nu. Han får inte skada några fler nu.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Annelie Hellgren

Publicerad 2017-12-06 02:28:10

Starkt av dig att göra detta. Svårt att sätta ord på hur det känns när jag läser vad du gått igenom
Och jag antar att det är en bråkdel av känslorna som varvar runt ...
Du ÄR modig, och otroligt stark som delar med dig av det här.
Annelie

Svar: Tack Annelie, stort jäkla tack för det du skriver och hur mycket det stärker. Allt är uppochner, men det är dags att vända rätt nu.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Anette Martini

Publicerad 2017-12-06 04:24:31

Mycket starkt gjort av dig att dela med dig av det du utsatts för, ingen kan förställa sig den fruktansvärda smärta du bär på bara ana. Eftersom inte rättsväsendet ser till att stoppa han utan låter han skörda fler offer med deras hjälp så har du nu med att gå ut med hans namn visat en otrolig styrka med att varna andra kvinnor. Jag beundrar ditt mod och önska dig allt fint i livet. Kram

Svar: Det finns inget annat kvar att göra. Han kommer att fortsätta förgripa sig på oskyldiga kvinnor om vi inte stoppar honom nu. Tänker inte rättsväsendet vara med på tåget, så får vi lära oss att styra själv.Tack.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Ingrid Strömgren

Publicerad 2017-12-06 05:03:49

Du stolta vackra kvinna. Du är värld all beundran över din inre styrka som ändå bär dig och även din familj som också bär dig.
Du gör helt rätt i ditt avslöjande och jag kommer att dela detta från din FB sida.

Kramar <3
Ingrid

Svar: Vi bär varandra, likt alla de gör som också stöttar och delar och fortsätter skydda andra. Så tack, för att du är med och bär.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Pia

Publicerad 2017-12-06 06:05:51

Hej Isabelle. Har följt ditt fall och tycker såklart att det är fruktansvärt vidrigt det du och fler unga tjejer fått och får gå igenom. En psykopat som denna måste stoppas och tyvärr är nog detta sätt det enda att lämna ut honom. Hoppas du inte får represalier pga av det. Önskar att ni alla får upprättelse i form av ett långt straff som leder till ett helvete för gärningsmannen. Har själv PTSD efter ett överfall och symtomen mattas av med tiden och man lär sig vad som triggar och hantera situationer. KBT är det som hjälpt mig och förståelse från de runtomkring. Han går också fri! Söker mig ofta till lugnet och mindre stressade situationer. Djur, natur och fina människor i mitt nätverk. Ställde mig över känslan från början. ”Jag är starkare än idioten” Jag kommer gå hel ur det här, inte han”. Som ett mantra. Önskar dig och de andra tjejerna som han skadat ett underbart liv. Ett liv som han aldrig kan få. Ni är de starka och han den svaga. Ingen är värd det ni gått igenom. Endast en mycket sjuk person kan genomföra något dylikt. Han är sjuk och ni friska! Kram till er alla♥️

Svar: Oavsett om jag får saker uppochnedvända en gång till, vilket visserligen är jobbigt nog med allt vad det innebär, så får det vara värt det för andras säkerhet. Det är "för sent" för mig att göra skillnad för mig, men inte från att stoppa aset från att göra ännu fler illa.Jag kommer läka. Det kommer ta tid, i synnerhet för den fysiska biten som fortfarande inte är färdigopererad. Det får ta tid.
Nu händer det äntligen något i alla fall.
<3
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Rhozita

Publicerad 2017-12-06 06:59:22

Pennan/ordet är mäktigare...starkare...vassare än svärdet...
Så otroligt bra, starkt o modigt tjejen

Svar: Tusen tack.Tystnad gör ingen skillnad.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Harriett Lönnkvist

Publicerad 2017-12-06 07:22:27

Hej! Starkt o modigt av dig att berätta- och helt rätt! Den här varelsen ( vägrar kalla honom man) skall inte gå lös! Jag fattar inte att han gick fri??? Skamligt är vad det är! Hoppas innerligt att du får läka ihop kroppsligt och själsligt❤Kram

Svar: Det är ingen man som beter sig på det här sättet. Det är ett as.Jag hoppas på att få läka och bli friskförklarad under nästa år, det här har tyvärr passerat fort förbi trots operationer och hälsotänk.
Tack för att du stöttar!
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Mikael Mansén

Publicerad 2017-12-06 07:50:40

Ögonen tåras och hjärtat brister av detta. Har delat.
Önskar dig all lycka och att du en dag skall bli helad ... så gott det går.
Tusen goda tankar.
Med vänlig hälsning, Mikael Mansén.

Svar: Tack Mikael.Det betyder så mycket. Jobbar vidare i min rehabiliteringsprocess och hoppas på att rättvisa skipas någon gång <3
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Karin Svensson

Publicerad 2017-12-06 08:31:12

Äntligen får han det hett om öronen... undrar om han ens vågar gå ut.
Bravo.

Svar: En kan hoppas att han inte vågar.Så att han får känna på hur världen blir så stor när en själv blir så liten.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Ramona Winsner

Publicerad 2017-12-06 09:16:05

Jag har läst både ditt och din pappas inlägg om Hampus Lund och blir så jäkla upprörd på bristen av kunskap och utredningsvilja hos människor i olika myndigheter.
Jag blir också så himla glad av människor som du som orkar och har gnistan att kämpa och verkligen försöka göra något åt det vidriga som du är utsatt för. All lycka till dig.

Svar: Ja, myndigheterna har inte mycket av min tro just nu, då får en skydda andra på bättre sätt. Nu vet folk, nu kan de akta sig - även om det inte ska behöva göra det.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Bengt Bergman

Publicerad 2017-12-06 09:39:26

Du ska ganska snart lara dig att sjunga tva octaver hogre!Eler kanske spela harpa.

Svar: Vad menar du?
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Anette

Publicerad 2017-12-06 09:40:47

Får så ont i magen när jag läser det du och din pappa skriver! 😔 Du verkar vara en stark tjej, och jag hoppas att Hampus aldrig någonsin kan gå ut och känna sig säker!!!!! Jag tänker på dig och alla tjejer som har blivit utsatt för detta Äckel!!!! Stora kramar till dig!
Anette

Svar: Jag är en stark tjej som han satt sig på mer än en gång. Det får inte hända igen och inte att han gör det på fler om jag får bestämma.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Synn%2525F8ve

Publicerad 2017-12-06 09:49:03

Skriver som jag skrev till Dag, TACK.
Nu vet vi, nu vet folk vem det här svinet är! Nu vet han han att vi vet.... Nu är det hans tur att känna sig liten, rädd, inte våga gå ut och må dåligt! Men jag undrar i mitt stilla sinne om Hampus har förmågan att känna så? Han saknar helt den egenskapen! Han är en våldsman! Kommer för alltid att vara en våldsman! Nu måste något göras!
Jag är med dig Isabell. Alltid. kram från mig i nabolandet <3

Svar: Folk förtjänar att veta vem han är. Så länge han fortfarande går fri, går så många osäkra - det är inte värt det.Jag undrar också om han har förmågan att känna så, eller någon empati över huvud taget.
Tack för att du är med <3
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Isleun

Publicerad 2017-12-06 09:54:08

Vilken vidrig jävla människa. Han förtjänar inget gott. Du klarar av allt<3

Svar: Han är vidrig.Och vi klarar det här.
<3
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Mia K

Publicerad 2017-12-06 11:07:39

Så bra att identifiera busen! Han är inte frisk och kommer att få sitt straff! Det är absolut inte offrens fel att han agerar så abnormt!

Svar: Det verkar vara det enda som får honom att förstå!
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Christina

Publicerad 2017-12-06 11:28:04

Jag blir så ursinnig när jag ser hur rättsväsendet har svikit dig och de andra drabbade unga kvinnorna! Era berättelser får mig att gråta av sorg och av ilska! Ge inte upp! Samla styrka hos varandra och ta revansch på det där monstret. Han kommer att möta sitt öde. Han har Hela världen mot sig. Han ska låsas in, och aldrig mer komma ut! Jag hoppas att du kan läka både fysiskt och psykiskt, och att du går vidare i livet, med huvudet högt. Du kommer att ge andra kvinnor styrka, i ditt skrivande, det är jag säker på! Många kramar!

Svar: Du skrev så mycket av det jag behövde läsa just nu.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-12-06 15:24:48

Stark historia ,stark tjej . Och ja det finns ett vi , starkare än alla förövare . Vi finns , vi alla som sliter med sviterna efter en våldsam man , relation , våldtäkt . Kämpa på , du är inte ensam och du är så mycket viktigare än din förövare . Låt han bära skulden och skammen , och låt oss andra stötta dig , din familj , dina vänner ❤️😍. Du är fantastisk , din berättelse är viktig . Och jag hoppas från djupet av mitt hjärta att du får din upprättelse . Kram från en som förstår vad du genomlider ❤️

Postat av: Sara

Publicerad 2017-12-06 16:15:39

Kära hjärtanes! Jag hoppas att ni har råd med detta offentliggörande! Ärekränkning är tyvärr ett väldig dyr brottsrubricering! Och som du säger, rättsväsendet är skit, jag har blivit misshandlad i två år, medans mina två anmälningar inte ledde längre än att förundersökningen lades ner, i brist på bevis. Men jag fick 10 000 i böter pga att rätten avsåg att de var orimligt att han krossat en ruta i sitt eget hus, då var de tydligen jag. Och jag kvarstannade i huset medans han höll fast mig och skrev försvinn, brottsrubricering hemfridsbrott! Han hävdade oxå i rätten att han var rädd att gå ut, åklagare ansåg jag skulle få betala dyrt ändå efter hans anmälan om "ärekränkning". Och de fick jag ju.. Snälla försök vara anonym, låta bli att nämna honom vid namn för din egen skull. Även om han högaktningsfullt förtjänar det! 😢

Postat av: Lise-Lott Enocson

Publicerad 2018-07-13 21:51:50

Tårarna bara rinner, fan ta det jävla svinet. Har döttrar och barnbarn äldsta 14 år. Skakar av rädsla varje kväll hon är ute med vänner. Tack, tusen tusen tack för att du delger vad som hänt dig. ❤️❤️❤️

Svar: Vi måste prata om det som inte syns.Ta hand om varandra och be dem att ofta smsa att de är okej <3
Både för din och för deras skull.
Isabell Alison Öhrlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela