stardustchild.blogg.se

Wonderland Express~

Publicerad 2013-12-29 18:45:02 i Allmänt

Sååå, det har inte blivit inlägg varje dag och tror inte att jag kommer lova det i fortsättningen heller. I synnerhet inte under nästa vecka då det är dags för NärCon - The Stockholm Edition på Älvsjömässan i samband med MY;2014 och i tanke på att jag är ansvarig för ett rätt stort område under det här konventet.
 
Sen i tanke på att det är lov, har dygnsrytmen tagit lite stryk och är nu inne på andra veckan då jag somnar mellan 4-6 på morgonen och går upp 10-11, Det vill säga - inte bara en dum dygnsrytm, utan för lite sömn också. (Sen är det visserligen inget nytt för en estet som jag ;)
Idag har jag i alla fall påbörjat lite ta-igen-arbete för skolan då det lagts lite olika saker åt sidan innan lovet. Det har ju varit lite mycket.
Sedan kom mor in och undrade om jag skulle hänga med en sväng till IKEA, vilket kändes som en bra idé då jag inte varit ovanligt duktig på att lämna huset under lovet. Usch, stressade människor under mellandagsreor är nästan värre än innan jul.
Igår började jag dessutom bygga lite rekvisitagrejs för cirkusföreställningen. färga papper, fixa och greja med scenkläder och dylikt. Idag är det bara femtiofyra dagar kvar till premiären! Se där! Det gäller att vara produktiv. Vilket jag vet att många av mina fina skådespelare har varit med sina repliker under ledigheten.
 
Imorgon tänkte jag ta och klippa till, samt färga min risbuske till hår som fått gå och växa fritt i cirka femton månader och därefter umgås med mina kära föräldrar på Hard Rock Café, då systeryster är hos Emil.
På nyårsafton lär det bli bowling och mysig middag med familjen. Ingen större fest i år i alla fall.
 
När mor och jag var i affären såg jag att dem tagit in Smurfkex. Isabell blev likt en lycklig femåring väldigt förtjust och gick hem med ett paket. Tillsammans med den goda kaktuscidern blev det söndagsmys i Underlandet.
 
... Och igår hamnade lite fler saker i taket, två discokulor så att det får glittra lite mer här inne och en julgransprydnad jag hittade på mellandagsrean. Tillsammans med ljuset som nu korrigerats lite då de blåa ljusslingorna ligger på ena sidan av rummet och den röda på den andra... 
 
Så nu är det lovmysigt i Underlandsrummet. Snart dags att börja packa inför torsdag, vi får se om det blir idag eller imorgon.
 
Utöver det tänker jag bara tipsa er alla om att se "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" med Kate Winslet och Jim Carrey i huvudrollerna. Jag såg den i natt då jag inte kunde sova och det var verkligen en intressant, men skrämmande story. Den påminde lite om framtidsteorin som tas upp i böckerna "Skinned" och "Crashed" och handlar om hur man kan radera människor fullt ur sitt minne och på fullaste allvar glömma att man någonsin känt någon. Processen går ut på att samla ihop alla fysiska saker som påminner om personen du vill radera och sedan på band inför läkare, berätta så många minnen du minns tillsammans med den personen så att de har material via filer som de raderar med hjälp av dator och andra tekniska hjälpmedel.
Mådde nästan lite illa efter att ha sett färdigt den, inga spoilers, men absolut sevärd. Den är från 2004 men utspelar sig troligtvis, due to stil på kläder och möbler, under sjuttiotalet.
 
Nu ska jag fortsätta mitt pluggande!
Kram på er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela