stardustchild.blogg.se

"Gå inte förbi..."

Publicerad 2013-06-09 00:35:39 i Allmänt

Peter Jöbacks och Sissel Kyrkjebos röster fyller rummet med lite musikalisk värme och jag har tagit en paus i mitt packande. Om sex dagar bär det av hem, till mitt andra hem. Om fyra dagar är det sommarlov och i slutet av sommaren ska jag börja trean. Det känns fortfarande så avlägset, så märkligt, så... Jag vet inte, spännande och vemodigt på samma gång. Jag undrar om jag får såpbubblor till skolavslutningen i år igen, eller har jag blivit för gammal för det?
Väskorna ligger öppna i mitt illgröna rum med öppet fönster för första gången på jag vet inte hur länge. 
Mina sommarben har fått sin start efter gårdagens elevhälsodag på Hammarbyhöjden där jag tog en för laget då jag brände upp hela höger smalben mot konstgräset i en mycket hetsig brännbollsmatch. Man har ju inte kämpat tillräckligt utan några skrubbsår!
Har också den värsta träningsvärk jag stött på någonsin efter igår, vilket jag inte helt förstår, men det känns skönt också. Tar en tur till gymmet imorgon och drar upp min styrka och kondition inför Florida där jag får träna mer på egen hand.
Ordentligt solbränd också förresten.
Hade en supermysig kväll med Gry igår och fick äntligen tillbaka manuset med några av hennes synpunkter och nu ska jag bara ändra lite i slutet och lägga till någon förklaring, så är manuset klart och jag kan börja skriva sångtexter till Rasmus musik. Sen har vi allt förmaterial färdigt för föreställningen/musikalen för nästa vår.
Har gått igenom en massa gamla mangaböcker och annat grejs som ska säljas under NärCon i juli också. Det bär troligtvis av till Linköping i konventsavsikter för sista gången i sommar och tänkte därför passa på att göra mig av med lite alternativa grejer som jag inte längre använder eller har för avsikt att använda mer.
Ska bland annat göra mig av med mina inlines. Jag är inte gjord för sånt även om jag trodde det.
Nu blandar jag bara en massa ämnen igen. Tänker lägga mig under min invändiga stjärnhimmel och filosofera. Imorgon är en annan dag. 
 
"Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England."

Kommentarer

Postat av: Angelina

Publicerad 2013-06-09 13:32:38

Så mysigt det låter :3
Hur var festen? Jag förbannar min sjuka kropp för att den missade någonting sådant fint!

Svar: Det var supermysigt~ poängjakten, sång och musik och sånt! Synd att du inte kunde komma :/ ❤
Isabell Alison Öhrlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela