stardustchild.blogg.se

"Hur vet du?"

Publicerad 2013-09-18 00:59:26 i Allmänt

Frågan ekar i huvudet. Jag har fått den så många gånger förut och i det här fallet, av samma person så många gånger förut.
"Hur vet du att din verklighet inte bara är en dröm eller att din dröm kanske egentligen är din verklighet?"
Mitt svar blir oftast diffust, att jag bara vet för vetandets skull. Men jag vet inte bara för vetandets skull. Jag vet för att jag skapar min egen verklighet. Jag sätter mina gränser, jag släpper mina känslor fria, jag, gör mina val.
Vi har diskuterat det här med den gråa verkligheten och vad vi vill göra åt den många gånger, han och jag. Vi har rätt lika åsikter när det kommer till det viktiga med drömmar och visioner - skriv listor, pricka av, uppfyll dem och ge ditt liv en mening som inte går ut på att bara finnas till.
Hur vet jag?
Jag ger mig själv de rätta svaren. Ingen kan ge mig svaren på mina egna frågor förutom jag.
Kanske är det så att även det här inlägget borde kategoriseras som svammel, med tanke på tiden och min eventuella trötthet. Men jag behövde få skriva av mig kring frågan hur jag vet.
För jag vet. Jag bara vet.
 
Dröm vackert~ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela