stardustchild.blogg.se

En drömmardag, eller ett drömmarliv?

Publicerad 2014-04-21 22:41:46 i Allmänt

Har precis kokat rabarberkräm för första gången. Körde i lite kanel också, för kanel passar banne mig till allt.
Nästa gång blir det rabarbercheescake, för jag älskar rabarber och jag älskar cheesecake - happy combination. Sen är jag ju mästare i cheesecakebakning - hence the pepparkakscheescake som kommit att bli en populär tillkomst på glöggaftonsbordet tillika sommarfesten!
 
 
I eftermiddags lagade jag också en sen lunch till mig och mor, vilken vi avnjöt i 25 graders sol vid våra utemöbler som plockades fram igår. Shit, det är sommar innan det hunnit vara vår på riktigt. Vandrade omkring barfota hela dagen igår och hela dagen idag. Gick på Ica barfota förra veckan, det var otroligt mysigt då golven är så kalla.
Jag kokade ihop en klassisk, amerikansk broccoli-cheese soup med bacon- och laxbitar i botten, fruktansvärt gott om jag får säga det själv. Ibland när jag blir lite självgod, tänker jag att det är lite av en omedveten sorg för världen att jag inte öppnar restaurang. Men å andra sidan finns det ju några gömda planer på ett café... ;)
 
Utöver att laga mat idag, har jag städat och donat lite i mitt rum - som aldrig blir klart, då jag helt enkelt äger för mycket saker på liten yta, men... Livet. Jag trivs lite i min charmröra. 
Har kommit på mig själv med att drömma allt vackrare drömmar om nätterna och allt fler drömmar om dagarna. Vill förälska mig i nya städer, vänja mig vid nya dofter och flyga fritt utan bekymmer. Börjar bli dags att damma av min Bucket List-bok nu igen inför sommaren, då allt händer.
 
Provade min studentmössa på nytt idag för att se vilken frisyr den passade bäst med. Jag nådde ingen slutsats, för det känns fortfarande inte riktigt verkligt att den är min.
Bilden är från när jag precis hade fått hem den. Imorgon är det bara femtio dagar kvar. Overkligt, surrealistiskt.
Det blir troligtvis till att fira lite med några klasskompisar imorgon, lite picknick i aprilsommarkvällen.
 
 
Annars skulle jag ha repat på Satelliten idag, men stod inte uppskriven och det blev smått strul med lokalerna och tiderna, så jag bestämde mig för att åka hem istället och repa bättre nästa vecka. På onsdag är det bara en månad till premiär - peppen.
Har bytt min hårfärg så att jag slipper ha utväxt, vilket förhoppningsvis inte blir världens största klaffel när jag är tillbaka på inspelningen. 
Har ju inte skrivit om det här på bloggen, men har alltså fått en "avancerad" statistroll i filmatiseringen av ungdomsboken "Cirkeln" och hade min första inspelningsdag i onsdags, vilket var otroligt spännande.
Min familj har alltid firat påsk lite som en mindre julafton då vi snarare har presenter i påskäggen än godis, men pappa kompletterade med en äggkartong full av kinderägg. Visste inte att Sverige börjat sälja såna och blev jätteglad då jag såg dem i England när jag var där men inte köpte en.
Kinderägg kommer aldrig att sluta göra mig lycklig.
 


Fick lite dollar för den kommande Floridaresan, Kinderägg, en vacker Notepad med Muminmotiv, hårfärg, hårinpackning och Cirkuslakan som jag tittat på jättelänge. 
Själv hade jag inhandlat mina ägg i England, vilket gladde både mor, far och syster~

 
Nu ska jag nog ägna mig åt lite film och en kort prommenad med min trötta vovve Carl-Sigvard ♥
Imorgon blir det simning med mor, lite fika i Kungsträdgården, doftande på blommor, målande och picknick på kvällen. Det är ju trots allt min "sista" lovdag på mitt "sista" lov.

Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England~ 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela