stardustchild.blogg.se

~Back to Paradise Falls~

Publicerad 2014-06-16 18:23:34 i Allmänt

God kväll,
Jag har än en gång lyckats slinka undan tre veckor utan bloggande. Jag ber om ursäkt till er som faktiskt läser och lovar nu, sedan jag valt att tillfälligt stänga ner min facebook, att det kommer att bli både fler och tätare uppdateringar då jag nu tagit studenten och då jag imorgon sätter mig på planet hem till mitt paradis - Cape Coral, Florida - The Sunshine State.
 
Kortfattat så har detta hänt under de senaste tre veckorna:
 
Antagningsprovet till Fridhems Folkhögskola i Svalöv: 
Jag kom, som de flesta av er redan vet, inte in, men jag kämpade hårt och det kändes bra. Häromdan fick jag dessutom ett brev där det stod att jag var trettonde reserv, vilket betyder att jag bar den tjugofemte bästa av tvåhundratjugo sökande, så jag är nöjd på det stora hela och avser söka igen nästa år om ingen radikal förändring i mitt liv skett tills då ;)
 
Cirkeln:
Jag har haft mina sista inspelningsdagar och haft skitkul under majoriteten av tiden. Lärdomarna och väntetiderna har varit många, men det ska verkligen bli kul att se ett resultat i februari nästa år. Ett tillskott till mitt från-och-med-sista-juni-oregulära-inkomster-bankkonto känns ju inte heller helt fel. Jag blir rik i slutet på juni, från flera jobb + sista studiebidraget.
 
Studenten:
Jag hade en fin dag med mina fina klasskompisar. Champagnefrukost - studentlunch - klassmys. Det fanns både glada och ledsna delar av dagen. 
Min klänning var jätteuppskattad och min lycka över att ha både Peggy och Hazel som kommit hela vägen från Florida där, var otroligt stor. Paul var med mig i själen och jag bar den irländska harpan runt halsen, dagen till ära. Dagen innan fotades jag likt en älva i solnedgången nere på Rotebros fält, bland vassen. Det var lite magiskt, även om myggen tog livet av mina armar och fötter.
Pappa körde runt mig på mitt eget flak och jag spelade nostalgi- och smurfmusik genom hela Stockholms stad. Folk tutade, vinkade, sjöng med och skrattade. Det var verkligen en lycklig upplevelse innan jag kom hem till mottagningen som mamma, Peggy, Hazel och Snuff förberett så vackert!
Massor av folk kom dit och grattade mig, tack för alla superfina presenter och lyckönskningar! ♥
Jag fick bland annat en Bläckfiskskål av mor och far som jag tittat på jättelänge, rosa martiniglas så att jag kan ha fredagsparty någon gång framöver, amerikanska färgglada frukostflingor som jag älskar och massa annat kul. Låt säga att min anksamling växte lite ;)
 
Sneakpeak från Studentfotograferingen - Behind the scenes - Foto: Carina Cefa Öhrlund
 
Antagningsprovet på Gamleby Folkhögskola + Tandis:
2/4 visdomständer är nu ute, så mer smärta väntar, men jag har inte lika ont i munnen längre. Än än gång fick jag tanden i en liten plastburk. Smider fortfarande planer kring dem.
Angående Gamleby, blev det mycket strul fram och tillbaka, men låt oss säga att efter mycket om (tågförseningar och två och en halv timmes väntetid i Linköping) och men (allt annat strul) kom jag fram till slut.
Jag vet inget ännu, ska få besked i slutet på nästa vecka, men jag har inte den där spark'en som får mig att känna att det är självklart, så jag tvivlar faktiskt en del.
Saker kommer nog att klarna under Floridavistelsen.
 
Framtiden:
Just nu, tar jag varje dag som den kommer, imorgon flyger jag hem, där ska jag vila upp mig och ägna mig åt kärlek för mitt älskade Florida.
Det finns massor av plan B och C och D och E, men dem postar jag inte här nu. Det får vänta ett tag.
Men det blir en facebookfri sommar, i alla fall tills vidare, för nu ska jag skriva klart boken och rå om mig själv. En del förändringar kommer att ske och det av naturliga orsaker. 
 
Jag skriver mer senare eller imorgon.
Puss och kram, nu är jag tillbaka! ♥
 
 

Kommentarer

Postat av: Angelina

Publicerad 2014-06-16 18:45:45

Vad fin du är! Kommer evigt älska ditt hår, fixa mitt någon gång ples

Svar: Tack fina Angelina~ ♥It's a hairdate. Promise.
Isabell Alison Öhrlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela