stardustchild.blogg.se

Daddy Dee's och tusen annat~

Publicerad 2014-06-21 17:17:40 i Allmänt

Cheerio Mate!
 
Jag är fullt medveten om att grammatiken i min rubrik är sådär, men det lät fint och therefore, I'll keep it.
Tänker inte skriva någon roman just nu, då jag bara ska torka mitt korta hår (yeaaaaah!), hoppa i lite kläder och sedan dra iväg syster yster över till tant Peggy på andra sidan  gatan för lite äventyr. Detta efter vår hälsosamma rutinpromenad som vi har tagit varje dag sedan vi kom hit. Den är rätt lång och fruktansvärt varm, så det är kämpigt, men skönt när vi är tillbaka i huset och bara kan dyka i poolen!
Först ska vi ta oss en titt på Micheals, tänk er Panduro Hobby i ett varuhus lika stort som Bauhaus med allt för en pysseldåre. Livet känns fint när man är där! ♥
Därefter ska Peggy köra iväg oss till Daddy Dee's som är ett fantastiskt glasställe i Fort Myers. Vi har åkt dit med henne sen vi var små och hon har själv åkt dit med sina barn när hon var yngre. Det har funnits för evigt och har otroligt många glassmaker och toppings! 
Det har blivit lite av ett hemligt ställe, då varje gång mamma och/eller pappa ska ha följt med, har det kommit något i vägen~ Spooky. 
Lägger in lite bilder sen!
 
Så här kan det till exempel se ut! Peanut Butter Ice cream, med trashcan taste, jordnötssmör, grädde och jordnötsbitar på toppen. Är det Amerika så är det Amerika! ♥
 
Igår var det inte mycket speciellt, lite shopping till huset, middag med Denny på Bubba's Steakhouse. Inbillade mig nästan att jag skulle fortsätta vara mätt i veckor - SÅ MYCKET MAT! 
Har också skaffat mig en kompis i min egen ålder här, hon jobbar i kassan på Target och råkade spontant börja prata vilket ledde till att vi bytte nummer och nu ska hitta på något nästa vecka! Superkul!
 
Well, det var allt för nu, skriver mer senare och postar lite pic's.
Ta hand om er hemma i Sverige tills dess!
XOXO ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela