stardustchild.blogg.se

~6940 dagar~

Publicerad 2014-03-22 21:18:10 i Allmänt

Så dagen kom till slut.
Jag måste erkänna att jag saknar känslan jag hade som barn inför såna här dagar. Missförstå mig inte, jag har haft en jättefin dag tillsammans med min underbara familj, men känslan är inte där längre. Den där känslan som gjorde att det sprätte i magen varje dag fram till födelsedagen, julafton, påskafton och så vidare. Känslan av att ha fjärilar i magen bara för att du vet att just den dagen är speciell.
Nitton, smakar på åldern och kan inte direkt säga att den känns speciell. En kompis sa för ett tag sedan att just nitton är en ovärd ålder då det inte händer någonting, vilket jag kan hålla med om i avseendet att du inte får någon ny förmån i lagens mening, men låta bli att hålla med om när jag tänker på att det ju trots allt är vi som människor som avgör huruvida ett år blir värt eller inte.
Jag påbörjar i alla fall min nya siffra med en resa, då jag om nu sexton och en halv timme lyfter mot England. Det blir min första utlandsresa helt ensam och jag är otroligt spänd och glad.
De växlade punden är omsorgsfullt räknade och stoppade i min bokformade låda, väskan är nästan färdigpackad, biljetterna är printade (vilket jag gråter blod över, då jag är lite old fashioned och saknar de gamla, riktiga flygbiljetterna) och hotellbokningen är i sin ordning. Kartor över London fixar jag på plats, England-vs-Sverige-kontakter är nedpackade och skjuts till flygplatsen fixar världens bästa pappsilur. 
 
 
Ja, vissa förändringar har skett sedan -96...
 
 
 
Jag har för den som undrar, fått jättefina presenter av både familjen och Li idag. Allt från saker som vidrör min själ med skratt, till saker som ger mig lite allvarligare tankar. Mina favoritkex som liten och en verktygslåda i rosa till min framtida flytt.
Snart ska jag gå en trappa ner och bjudas på fantastiskt god födelsedagsmat i form av fin entrecôte från köttboden, ugnsfräst vitlökspotatis och annat gott~ Sedan blir det Ben&Jerry's istället för tårta, då jag helt enkelt är lite av en finsmakare på dessertfronten ;)
Men fram tills dess ska jag fortsätta lyssna på The Sounds och Rasmus fina Spotifylista "Grattis Isabell" och packa vidare. Sedan ska jag skriva klart min fina filmrecension som ska skickas in till mina folkhögskolor. Jag tänker skriva den om filmen jag såg tidigare idag på bio - Budapest Hotel. Missa den INTE. Helt fantastisk film, något av det bästa jag har sett på länge. Tänker lugnt se om den, för det är den värd. Full av fantastiska skådespelare och fantasi!
 
 
Ha en fortsatt trevlig lördag, lär uppdatera mer imorgon, när jag anlänt i landet av Fish&Chips och Harry Potter.
Tills dess, kärlek till er~ ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela