stardustchild.blogg.se

Är det framtiden som kallar?

Publicerad 2014-03-20 08:38:00 i Allmänt

Sitter och vaknar till liv i Lis fantastiska lägenhet.
Prognosen lyder - Solsken, ingen snö och 6-7 grader såhär på morgonkvisten. Sparkcykelväder, ja.
Lättväckthet är något jag sällan uppskattar och av just den orsaken, vaknade jag permanent kring sju i morse. Efter den raden vill jag rita en tumme upp, med ett kryss över. Somnade inte förrän vid ett, så jag kunde ha fått lite mer sömn. 
Men kanske är det nerver istället!
Om tre timmar öppnar Malmö Högskola upp Orkanen (Huvudhuset) för frågor, konsultation, rundvisning och så vidare. I och med att jag ändrar mig så mycket kring det mesta i mitt liv, vet jag inte längre om det är där jag kommer att vara i höst, jag har ingen aning, men kanske är det i alla fall framtiden som kallar?
Efter det ska jag försöka lista ut vilket tåg jag ska ta för att komma ut till Eslöv, som jag inte besökt mer än ett par minuter förra sommaren på säkert ett och ett halvt år.
På söndag skulle mormor ha fyllt år, som alltid, dagen efter mig - så jag tänkte passa på att lägga en blomma och kanske ta en sväng på min favoritaffär där, Blue Banana, innan det är dags att ta tåget tillbaka till Malmö.
Det blir ju bara en kort visit i södern den här gången, men jag hoppas på att kunna återvända snart igen.
 
Foto: Carina Cefa Öhrlund
 
Sedan glömde jag ju gratta henne här igår, min lilla Snuddepuff, på namnsdagen.
Foto: Isabell Alison Öhrlund, från Tylösandsvistelsen i April förra året.
Tyvärr var det inte "Snuddepuff", utan Josephine, men hon hade i alla fall namnsdag igår och jag saknar henne ♥
 
Nu ska jag ta och göra mig i ordning, samt äta frukost och njuta av utsikten över Operaelevernas replokaler och Malmö Opera från balkongen!
Ta hand om er, så hörs vi snart igen~ ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela