stardustchild.blogg.se

Det här börjar kännas som en (kort) smekmånad~

Publicerad 2014-03-24 22:34:47 i Allmänt

Hello again!
Är tillbaka på hotellet efter en lyxig Raw Food-middag på Oki-Nami, som jag nämnde igår och som min familj besökte flitigt när vi var här för dryga tre år sen. En stor Sashimi som var bra för både smak och kropp, därav kunde jag med gott samvete avnjuta en klassisk Tempura Ice som jag älskar så mycket, till efterätt. 
Det är en kula vaniljglass som de friterar och toppar med mörk choklad, otroligt gott och inte alls lika onyttigt som man tror.
Det jag älskar med vissa asiatiska restauranger är också att de verkligen tänker till med småsaker och i inredning. Medan jag väntade på min mat och plockade ut min ätpinnar ur fodralet, upptäckte jag plötsligt att när jag vecklade ut pappret, var det en pappersbyggsats för en båt. Mitt inre barn blev överlycklig och började genast vika, så när båten var klar, var också maten färdig att serveras. Riktigt mysig detalj.
 
 
Sashimi, som är en japansk Raw Food-rätt består huvudsakligen bara av olika typer rå fisk, otroligt bra för matsmältningen, mycket lätt, men även så att du blir mätt. Serveras tillammans med wasabi och soja som med vilken sushirätt som helst, men sällan med kolhydrater som ris.

 
Tempura Ice~
 
 
... Och utöver det har jag idag klätt mig lite Brightonbohemiskt, ni anar inte vad det är för roliga stilar som vandrar omkring på dessa kullerstensbeklädda gator. Allt från den äkta Englandspunkaren med blå mohawk och skotskrutiga nitbyxor, till den rosahåriga asiaten med vintagekläder. Älskar att se all blandad kultur bland dessa butiker och små caféer.
Ja, det fick bli en spegelselfie, trots att jag vanligtvis inte tar sådana. Blommor i håret hade jag också, för att krydda med lite extra hippie.
 
 
I Brighton stöter man också på allt från lustiga butiksnamn, till skattkammare för serieälskare och fantastisk gatukonst. Majoriteten av det svenska skulle döma ut för graffitti i Brighton, är i min mening snarare konst. Detta gäller även elskåpen som pryds av allt från Tele2-Frankfåret till pingviner och björnar. Det är otroligt glädjande att vandra runt ibland. En otroligt kulturell och mysig plats att vara på helt enkelt.
Bilden i mitten är från Dave's comics, som verkligen är himmelriket. Något av det mest populära i England bland ungdomar just nu, när det kommer till det litterära - är Graphic Novels, det vill säga serieromaner, vilket jag själv är väldigt förtjust i och därför kan det ha dykt ner en i min väska tillsammans med de två första numrena av den nya serietidningen Miss Marvel och en fantastisk Shaun Tann-bok~ ♥
 
 
Jag har också besökte en annan skattkammare idag, känd som Snoopers Paradise och tro mig, det lever verkligen upp till sitt namn. Jag vet inte hur många kvadratmeter, fyllt av fantastiska skatter från årtionden.
Den här lille mannen viskade till mig från en lampkrona i taket där han hängde tillsammans med gamla blommiga tekoppar att han sökte nytt hem och att jag såg ut som någon han skulle kunna bli god vän med. Sagt och gjort, slängde jag fram lite pengar på disken och gick vidare med min nya vän i en liten kasse.
Var lite rädd för mig själv också när jag lämnat butiken, då jag på fullaste allvar varit beredd att betala 85 pund för en vacker hatt. Jag och mina hattar~♥ Den är värd det, då det är en begagnad vintagehatt av ett fint, engelskt märke, men det får vänta tills onsdag då det är sista dagen. Jag får överväga tills dess om jag är fullt så galen.
 
 
Jag har döpt honom till Sol. Kanske inte fullt så maskulint för en han, men han lyste verkligen upp min dag, min tillvaro och min vistelse. Därav, får han fortsätta heta Sol.
Något annat jag gillar med Brighton är att jag känner mig fullt trygg även när det mörknar ute och det inte är så mycket folk på gatorna. Det finns ingen känsla av rädsla eller otrygghet alls, utan är bara väldigt lugnt. Du hör trafiken nere från huvudgatan vid havet, vilket jag också gör från mitt hotellrum då det ligger precis vid den vägen och du hör de få människor som är ute. Det är väldigt öppet, mysigt och tryggt - och som tidigare nämnt, fullt av konst och inspiration. 
Just nu ägnar jag mig i alla fall bara åt mitt eget lyxmys med färska, spanska, saftiga jordgubbar och den engelska cidern jag testade för första gången igår. Den är lite bittrare än vad jag vanligtvis dricker i Sverige och med lite mindre socker, men jag gillar den.
Jag som aldrig är sugen på chips, köpte faktiskt en påse på väg hem. Men det är air-popchips som hittills bara finns under Viktväktarnas eget märke i Sverige och är ganska dyra där. Här kostade en påse 1.59 pund. Det som är bra med pop-airchipsen är också att de innehåller hälften så mycket fett som andra chips och att hundra gram bara innehåller 84 kalorier. Det är praktiskt när du är sugen på nåt gott ;0)

 
Nu ska jag snart gå till sängs för "tidig" uppstigning imorgon så att jag hinner med en trevlig frukost på hotellet innan jag beger mig in till London för en heldag i researchens, mysets och shoppingens tecken!
Ta hand om er, så uppdaterar jag mer om min huvudstadsvistelse imorgon!
Sov sött, puss och kram~♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela