stardustchild.blogg.se

Hon byter solen mot kylan, men snart asfalten mot kullersten~

Publicerad 2014-03-20 20:31:27 i Allmänt

Jag erkänner att det är med sorg i hjärtat som jag lämnar, nu vårmörka Malmö bakom mig för att återvända till Stockholm, men tröstar mig med att jag snart byter miljö igen, men denna gång genom att flyga min väg. Bokstavligt talat.
Det är inte ens några stjärnor på himlen, för dem har jag lämnat i en lägenhet på Klostergatan.
Har haft mig en sista fika med underbara Li som skämde bort mig ännu en gång med en födelsedagspresent ovanpå både födelsedagsmiddag på min favoritrestaurang i Malmö - Mando - och annat Malmömys. Tack än en gång för att jag fått husera i din fantastiskt vackra lägenhet och fått snylta på din gästfrihet. Har verkligen njutit av varje minut av ro och trygghet här.
Då vi hade så mycket att prata om, blev det inte sängdags förrän efter ett igår natt och på grund av min lättväckthet och Malmös vägarbete, blev det tidigt uppvaknande. Trots det tog jag det bara lugnt och åt frukost, duschade och skrev i lugn och ro innan jag begav mig iväg till Malmö Högskolas öppna hus där jag fick chansen att prata med en tjej som läste just det programmet jag är intresserad av.
Jag stannade dock inte så länge då det var fruktansvärt mycket folk där och aningen stökigt, vilket gjorde mig lite stirrig, så jag drog mig vidare med tåg mot Eslöv istället, där fina Aladdin mötte upp mig med en vacker, röd ros ♥ Sedan tog vi oss vidare till kyrkogården för att piffa upp mormor och morfars grav. Så vi planterade lite rosa, våriga blommor och så berättade jag lite om hur livet var och att mamma saknar dem. De svarar ju inte, men jag får för mig att de hör mig. Det blev fint och rosa i alla fall, det skulle Vackra Vera ha älskat.
 

Sedan stack jag och Aladdin vidare och hämtade upp en kattbur hemma hos hans mor, då han ska hämta sin nya kise idag och så bjöd han på middag som vi avnjöt på Eslövs torg där jag brukade glassa med Josephine och mormor som liten. Vackert vårsken, barmark och uppåt 13-14 plusgrader, det var då inte fel någonstans. Därefter tog vi en sväng inne på Blue Banana, en helt underbar butik som riktigt osar rökelser av olika slag. De säljer allt från symboliska halskedjor till rökelser, änglar och afrikanska masker - älskar den och sedan bara en kort sväng för att köpa med en flaska barndom för tågresan hem till Stockholm innan jag fick skjuts in till Malmö där jag tog farväl av Aladdin och mötte upp Li för att fika och ta avsked.
Hatar verkligen att säga hejdå ibland.
Nu är jag i alla fall på gång och likt så många gånger förr och till min egen glädje, är det i princip bara hem för att byta väska innan jag flyger iväg mot Big Ben och Brighton Pier på söndag. Längtar, längtar, längtar.
Verklighetsflykter behövs för tillfället, kanske lite för mycket.
Studenten om 83 dagar, imorgon postar jag mina sista högskoleansökningar. 
Trots min nyfikenhet, skriker min oro och noja för tillfället.
 
 
Nu ska den amerikaniserade Snapplehippien återgå till film och musik innan hon går sin far till mötes på centralen om ett par timmar och får skjuts hem till sängen.
Ta hand om er själva, det ska jag försöka göra.
"Goodnight you princes of Maine, you kings of New England."
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela