stardustchild.blogg.se

Nästa: Big Ben och tusen blanketter~

Publicerad 2014-03-09 18:03:00 i Allmänt

Fjorton dagar. Om exakt fjorton dagar, befinner jag mig inte i mitt flickrum i Sollentuna, som just nu - nej, då befinner jag mig på ett tåg från London till Brighton, eller om jag redan hunnit till hotellet vid havet och nära Brighton Pier. Om fjorton dagar, är det dags för mitt livs, första egna storäventyr och om femton dagar, får jag förhoppningsvis återse min älskade Big Ben~ 
Somnar nu varje kväll till åsynen av min Big Ben-föreställande sparbössa med alla pund och min Big Ben-statyett i glas som jag fick när jag fyllde arton. Jag är så glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag är ännu mer taggad inför England än vad jag är för min födelsedag som bara är om tretton dagar.
 
Det har nu gått nästan tre år sedan jag var där sist. Mycket har hänt sedan dess. Alldeles för mycket. Bara för att göra det här inlägget lite roligare, kan vi ju infoga en ful bild på hur jag såg ut när jag var i England då, så att vi kan jämföra med en finare bild om två veckor.
 
#piggochgladingenchoklad #Denäruppochnerförattjagäruppochner
 
Nej, men, ja. Mycket har hänt. Sommaren då jag var där, var sommaren då jag väntade på besked angående vilket gymnasium jag skulle gå på och nu åker jag mitt i högskoleansökningarna, som jag för övrigt sitter och fyller i för fullt idag. Snacka om kontraster.
Nåja, allt praktiskt är i alla fall färdigt. Fick ringa och snacka med Norweigan i fredags för att jag insett att jag inte tidigare lagt på baggage på min resa - vilket vore ytterst otympligt, men nu är det löst. Sedan fick jag maila alla internetuppgifter till min far, då min ovetskap kring e-biljetter är närmast pinsam. Jag är lite oldfashioned och lillgammal ibland. E-biljetter? Sådant trams.
Men innan England blir det Malmö, tills dess är det bara tio dagar kvar, då jag ska ner och sova hos underbara Li ♥ för att dagen därpå kolla in Malmö Högskolas Scenproduktionslinje, samt hälsa på vänner. Sedan är det fredag och födelsedag på lördagen. Herregud vad den här våren är full med kul.
 
 
 
Men nu ska jag återgå till mina blanketter, ansökningspapper, skrivandeuppgifter, svenskatal, idrottsprövningsuppgifter och så vidare. Vill man resa runt, får man se till att ha saker på det torra ;)
Ni hör av mig snart igen.
/Bellabus
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Björn Rydh

Publicerad 2014-03-09 20:50:45

Go tur! Både med resan till London och livets resa!

Svar: Jag tackar och bugar!Det gäller att ha roligt varenda möjlig minut!
Isabell Alison Öhrlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela