stardustchild.blogg.se

20 dagar, Thank God It's Friday on a Thursday och färdig med gymnasiet.

Publicerad 2014-05-23 00:45:00 i Allmänt

I förmiddag satte jag sista punkten i min slutuppsats för kursen Konstarterna och samhället, tillika den sista kompletteringen jag hade för att bli färdig med gymnasiet.
Jag är alltså, fullt redo att ta studenten och färdig med alla kurser förutom två - som pågår till sista dagarna innan studenten. Det känns märkligt. Igår när jag lämnade skolan, efter veckans tredje och sista lektion, sa jag "hejdå, vi ses nästa vecka!" till en av mina klasskamrater, men insåg först när jag gått därifrån att jag hade fel. Då jag är i Skåne under både måndagen och onsdagen, vilka är de enda dagarna jag fortfarande har lektioner på, kommer jag inte tillbaka till skolan igen förrän nästnästa måndag. Det känns märkligt.
 
Imorgon blir det i alla fall till att plocka ut en envis och ont anad visdomstand tidigt på morgonen, för att sedan ge mig av till Ormingekarnevalen för att dela ut ballonger och förvandla barn till clowner, hulkar, älvor och annat skoj.
Kevin bör akta sig för min pensel, då det finns en risk att jag övar på honom först, haha!
Jobba är roligt!
 
Idag skulle vi i klassen ha firat att det är just 20 dagar kvar till studenten, men då alla inte har hunnit lika långt som jag och blivit färdiga, fick alla ställa in. Därför drog jag med systramin till stan för middag tillsammans med henne istället. Detta som en liten förlängning på vår mysvecka med ChillBoxmys i Sollentuna Centrum igår~ ♥
 
Busephine med FROYOOOOO <-- Internskämt, då både hon och jag tycker att det ordet låter fruktansvärt roligt.
 
Innan restaurangen tog vi en sväng förbi farmor, då vi fick skjuts av far som skulle hämta några papper där på vägen, varpå jag smygfotade 70-talspappa från förr, då jag och Josephine skrattade så mycket åt hur hans min säger "Ser ni inte hur snygg jag är?" *Vink vink*
 
 
Därefter kom vi i alla fall iväg till restaurangen.
 
 
Strawberry Surprises, Mozzarella Sticks, varsin god amerikansk burgare och en mycket god Oreo Madness dessert. Ibland måste man få skämma bort sig själv, både med god mat och gott sällskap!
 

På promenaden hem från stationen tog vi en liten avstickare till gamla skolan och Kinagungan där jag lät Josephine flyga likt en fågel. Bilderna på mig var inte fullt lika charmiga, så jag skonar er från dem ;)
 
 
Med det sagt och uppdaterat hoppas jag att ni sover bättre än jag. Imorgon är en annan dag och tidigt på lördag morgon beger jag mig mot landet Söder och den skånska ängeln. Antagningsprov på tisdag - hur kommer det sig att tiden går så jäkla fort?
 
Dröm vackert, vi hörs snart igen~♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela