stardustchild.blogg.se

Dysfunktionell alien som bör läsa fort och dö ung~

Publicerad 2014-05-16 22:56:17 i Allmänt

... Så skulle man kunna tolka min fars presenter till mig från London. 
Vi var och hämtade honom på Arlanda för en stund sen, det känns skönt att ha honom på samma gata igen.
En dagbok för att skriva upp sina egna dysfunktionaliteter kändes som ren kärlek. På allvar, utan ironi, särskilt i tanke på att jag köpt en likadan fast för folk med sömnproblem på Barnes&Noble för två år sen. Måste leta fram .den. 
Keep Calm Aliens Landing, Keep Calm and Carry on Writing och Keep Calm Alison - försöker min far på något vis symboliser att jag skulle vara lite impulsiv, äventyrlig och olugn?
 
 

Måste stolt få visa upp min fantasihörna då den städats för första gången på länge idag. Inser att det ser rätt belamrat ut för ett tråkigt öga, men misstänker också att det är få läsare med tråkiga ögon som hänger här! ;)
 
Utöver det så är det fredag, jag lekte lite med blommor och kameror igår, så här får ni en bild på mig med en blomma mitt i ansiktet. Artistiskt, estetiskt, svart och svårt!
Hela dagen har gått åt till att städa, organisera och framför allt slänga bort stora delar av mitt liv, vilket känns jätteskönt då det blir en mindre sak att göra när jag flyttar senare i år. Tuff dag, den här veckan har verkligen tärt på mig med all stress och annat runt omkring så att det känns som om jag går på nålar och hoppas på att ingen ska gå igenom foten så att jag sprängs.
Huvudvärken börjar bli olidlig och jag börjar lägga märke till att det går längre och längre tid mellan in- och utandningarna, så jag måste till och med tänka på att fortsätta existera just nu. 
Vad är det här för tillstånd?!
Finns det ingen medicin mot snart-utsprungna-stressade-ledsna-arga-estetstudenter-syndromet? Då jag är just en fattig student, kan jag inte betala så mycket, men i värsta fall kan han eller hon som har något mot sjukdomen få låna en av mina ankor. Kanske till och med få leka med mitt lego. Deal?
 
... Istället försöker jag tänka på att allting ska ordna sig och avnjuta min Pink Lemonade i stillhet tills det är dags för god middag och därefter - världens bästa uppfinning någonsin - Cheesecakeglass~ ♥
Ta hand om er, snart är det sommar.
Kanske hörs vi mer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela