stardustchild.blogg.se

Om hundra år bryr jag mig inte, men det har inte gått hundra år än.

Publicerad 2014-05-15 23:53:00 i Allmänt

God kväll,
Det känns som om jag blivit dålig på hälsningsfraser här och bara gått rakt på sak. Jag ber om ursäkt, mitt vett tycks ha gått och gömt sig någonstans. Standardsvaret på "Hur är läget?" eller "Hur mår du?" har just nu blivit "Trött och sönderstressad", men det är okej, faktiskt, för det är bara en och en halv vecka kvar och jag vet att jag på något sätt kommer att klara det.
Idag har vi redovisat våra egeninspelade filmer på regin och jag har haft ett möte med mina NärCongruppledare, då jag på rekommendation bestämt mig för att ta en paus från att arrangera NärCon tills mina slutuppgifter- reflektioner- analyser- uppsatser och annat grejs är klart. Detta för att saker fortfarande ska bli gjorda och utförda trots min frånvaro.
Jag vill alltid få det till att jag är bäst på att hantera stress, men i samband med att jag är lite emotionellt efterbliven och samlar på mig känslor under lång tid istället för att utöva dem i rätt ögonblick - skiter det sig oftast ganska rejält. Ursäkta min franska.

Men tillvaron lyses upp av en stark mamma, min skånska ängel Li som redan nu gjort färdigt massa saker för min ankomst till Malmö om en och en halv vecka och skrivandet som faktiskt går bra. Jag unnar mig att glida in på det Worddokumentet mellan slutskrivningarna, ett par minuter i taget. Idag passerade jag 187 sidor och jag misstänker att boken och projektet Bakom Masken kommer att vara färdigt i slutet på juni, början på juli om allt går som det ska. Sen är det bara att börja redigera, styckeindela och pitcha historien. Det är inte lätt att vara en fattig estet.

Men det är bara att kämpa på, låtsas att sparkcykeln är ett flygplan som drar mig genom tiden och framåt, bli lycklig för de små sakerna som att jag hittade en liten smultronfestis i min väska i morse som var kvar från Portkodinspelningen - det gjorde min morgon - och smita iväg till mina egna karaktärers värld då och då.

Jag är från och med idag också anmäld till skolans Spoken Word-tävling onsdagen 21/5, vilket jag ser fram emot så mycket att jag väljer att skippa mitt intagningsprov till Sundbybergs Folkhögskolas Filmlinje, då jag helt ärligt inte är jättetaggad på att gå där alls. För övrigt har jag sökt deras skrivlinje, men jag tvivlar på att det är dit ödet vill att jag ska. Hösten är så oförutsägbar att jag storknar ibland.
Det ska bli kul att tävla igen och jag har faktiskt en riktigt mysig text på G.

Utöver det, tror jag att mina känslor får ta semester fram tills det här är över också, för det är inte riktigt något som egentligen går ihop eller stämmer i mitt huvud, rent emotionellt just nu.
De är säkert på Kreta och solar sig - det är lugnt, förhoppningsvis blir inga plan försenade sen.

Här får ni en bild på mig från Tivoli i Köpenhamn där jag var med mor första maj då den är blå, djup och estetisk. "I'm blue, da ba de ba da dam, ba..."
 

Nej, efter att ha pluggat hela kvällen och i vetskap om att jag ska plugga, städa och trädgårdsrensa hela helgen, unnar jag mig nu det senaste och sista Glee-avsnittet för säsongen innan det är dags att sova.
 
Det blir säkert bättre, ja om hundra år, men det har inte gått hundra år än, så jag fortsätter att hoppas.
Godnatt och sov gott, dröm vackra drömmar och fortsätt läsa. 
 
Och!
Inte för att min blogg är världens största heller, men påminner gärna om att det nu hålls på med nomineringar för Blog Awards och att ni jättegärna får nominera www.stardustchild.blogg.se som årets livsstilsblogg!
http://www.veckorevyn.com/blogawards/Dags-att-nominera-dina-favoritbloggare---har-ar-kategorierna-for-Blog-Awards-2014

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela