stardustchild.blogg.se

Solen och, eh, har du kvittot kvar?

Publicerad 2014-05-18 10:21:44 i Allmänt

I ett gammalt sommarprat av John Ajvide Lindqvist som jag lyssnade på igår, pratade John om möjligheten och privilegiet att ge bort sig själv i present till en annan människa. Chansen att säga "Här får du mina känslor, min glädje och allt som är charmigt med mig - men, du får också mina sorger, mina skavanker och allt jag har i baggaget på köpet."
Han använde det i sammanhanget då han nämnde kärleken till sin fru.
Det fick mig att fundera över huruvida just jag är värd att ges bort i present, vilket väckte en sån där tanke hos mig. Hur det kan se ut på julaftnar och födelsedagar om någon inte är nöjd.
Så konklusionen blir... Om du får mig i present, säger du "Åh, tack, precis vad jag önskade mig!" eller säger du "Jag tror inte att hon är min storlek, har du kvittot kvar..?"
 
 Nu var det inte det jag skulle skriva egentligen, utan bara säga att jag kommer uppdatera bättre ikväll. För idag ska jag ägna mig åt precis samma aktivitet som igår. Trädgårdsarbete och pluggande.
Mor och far ska iväg på "Hundens dag" i Edsberg med lillebror Carl-Sigvard, lillasyster ska fika med kompisar och jag ska rycka ogräs så att gården ser lite presentabel ut inför studenten. 
Igår pratade jag också med vår underbara granne och adoptivfarmor Peggy i Florida som bara bubblar av excitement inför sin vistelse här i samband med min student.
När hon frågade om det var något hon kunde ta med sig från Florida till mig... Låt oss säga att min barnsliga sida än en gång tog fart och spärrade upp ögonen av lycka.
Det blir något att avnjuta på studentdagen helt enkelt.
 
Utöver det skrev jag klart två och en halv uppsats i natt då jag inte kunde sova - due to Fullmåne, vilket rubbar min dygnsrytm. Totalt har jag väl sovit sisådär 10 timmar sedan i fredags - inte att rekommendera, även om jag hanterar sömnbrist på ett okej sätt. 
Bara två och en halv uppsats kvar tills imorgon och ytterligare tre uppgifter i veckan som kommer nu.
Sen är jag fullkomligt färdig med gymnasiet uppgiftsmässigt. Förutom uppspelet av "I väntan på Godot" som vi ska hålla sista veckan på Kultur- och idéhistorian.
 
Men nu, mina vänner, ska barfotabarnet ge sig ut i solen och rensa ovälkommet gräs.
Vi hörs snart igen, ta hand om er tills dess~ ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela