stardustchild.blogg.se

~Trailerdrottningen~

Publicerad 2014-05-16 01:37:35 i Allmänt

Ty en dag, skall hon sitta på en tron av dvd-fodral och höra filmmusiken från den levande orkestern med hon hyllas av publikens jubel och hör den välkända meningen, som sagts så många gånger. 
 
"And the Oscar goes to..."
 

Skämt åsido. Jag föll aldrig i säng efter Glee-avsnittet, jag skulle bara se om det fanns någon uppdatering på Youtube om The Fault In Our Stars-filmen, vilket det fanns och sedan var jag fast i min trailerfälla igen.
Ser jag en trailer på Youtube, hinner det fort bli femton och sexton och tjugofem på kort tid. 
Jag fattar inte att film inte stod som en självklarhet för mig fram tills för två månader sedan. Det är ju det här jag vill och ska hålla på med. Så fort jag skriver, ser jag det framför mig i filmsekvenser, så fort jag går någonstans med musik i lurarna är jag i en film - jag må ha korats till det mest passande för mig på studentskivan, Klassens Drömmare och när jag nu tänker tillbaka på min utstyrsel, förklarar det ännu bättre vilken filmdåre jag är.
Förhoppningsvis, om jag inte blir regissör för långfilmer, blir jag som Cameron Diaz karaktär i The Holiday som ägnar sitt liv åt att göra trailers för storfilmer.
Herregud vad jag vill komma igång med det riktiga äventyret. Jag lever fortfarande i nuet, men det riktiga äventyret börjar i augusti, oavsett vart ödet tar mig.
 
(Foto: Carina Cefa Öhrlund)
 
Någon gissade Indiana Jones, då temat var "När jag blir stor ska jag bli...", men poängen var äventyrare och jag är inte bara en äventyrare i själen, utan en äventyrare i livet.
 
Nu ska jag försöka sova på riktigt, då jag har en förmåga att ofrivilligt vända på min dygnsrytm då jag är född till att leva på natten. What to do, what to do?
Sov sött, igen.
/Stardustchild ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela