stardustchild.blogg.se

På äventyr i det förlovade landet~

Publicerad 2014-10-06 18:32:58 i Allmänt

Mina vänner,
Jag har officiellt anlänt i det förlovade landet och är nu inne på min första jobbdag på Nautilus Photography, fast vi inte kommit till studion än.
Solen skiner, palmerna susar och temperaturen ligger väl på uppåt en 20-25 grader. Ingen klagar.
Nu på morgonen har vi ägnat oss åt att gå igenom bilder från ett bröllop Hazel fotade i lördags och kolla vilka hon kan lägga till på bröllopsbloggen och så håller hon på och lär mig hur man airbrushar och redigerar i Photoshop. Tre ord kan beskriva denna upplevelse - Jag är chockad.
Kommer troligtvis att visa varför vid tillfälle.

Det var en lång dag igår, därav inget bloggande när jag kommit fram, då jag nästan stupade direkt.
Jag flög med Norweigans Boeing Dream Liner <--- Passande, eller hur ;) till Fort Lauderdale och är nästan hundra procent säker på att min gamla mattelärare från fyran var med på samma plan med sin familj. Världen är liten, #klyschor, men jag vågade inte riktigt gå fram ifall det nu inte skulle vara han. Sociala skills, mina vänner.

 
Hazel hämtade mig och därefter påbörjades den nästan tre timmar långa körningen till Cape Coral där vi slog läger på Denny's och åt en klassisk American Breakfast mitt i natten. Worth it med Diners som serverar frukost dygnet runt. America ♥
(Jag lovar att milkshake helt och hållet ingår i näringstriangeln här.)
 
 
Nu har jag i alla fall tagit en liten paus för att packa upp lite mer grejer.
Dels hade jag ju lite kläder med mig och dels så hade jag ju en flyttlåda med grejer här som jag ställt hit, där jag hade glömt vad jag hade för grejer och så hade mamma och pappa ställt lite grejer här.
Det fina var när jag insåg att jag intalat mig att jag naturligtvis lämnat användbara och nyttiga grejer och istället hittar inslagna flingor, en donutformad badring, en gammal Angry BirdsT-shirt och böcker om Hollywoods värsta mördare.
Ja, Isabell, du är vuxen och tänker både andvändbart och nyttigt.
Så får vi se om vi tar en sväng förbi tant Peggy senare idag och lämnar av min lilla present till henne - Massor av Ahlgrens Bilar.
 
Nu är jag i alla fall någorlunda settled in och kommer bli bättre på att uppdatera här.
Stay tuned darlings, I'm up to something ♥
 

Kommentarer

Postat av: Dag Öhrlund

Publicerad 2014-10-06 20:00:07

Jag är avis!
Love!
/Pappz

Svar: Det får du vara ;)Puss ♥
Isabell Alison Öhrlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela