stardustchild.blogg.se

Hallonbåtsflyktingen~

Publicerad 2014-09-23 00:58:58 i Allmänt

God kväll alla Bella-intresserade, bloggläsande individer!
Hoppas att allt är bra med er - jag trivs sannerligen med att ni blivit fler, vilket gör det roligare att blogga, vilket gör att det kommer fler inlägg - vilket gör att ni har mer att läsa. Win/win.
 
För en stund sedan kom jag hem från SF Bios förhandsvisning för medlemmar av "Hallonbåtsflyktingen" med många duktiga, svenska skådespelare (även finska ;).
 
 
Den har ursprungligen premiär den 10 oktober och då jag sett trailern för ett ganska bra tag sedan och då insåg att jag skulle missa den på bio i Sverige (av mitt avresedatum att döma), blev jag jätteglad när SF Bios medlemsmail dök upp med informationen att det var den filmen som skulle förhandsvisas gratis för medlemmar runtom i landet idag.
Det är en film full av skratt och humor, men också med en hel del allvar vad gäller mänskliga identitetskriser och hur fel det kan bli när man inte är bekväm i sig själv och därmed ljuger för andra.
Jag kan verkligen rekommendera filmen för den som vanligtvis gillar svenska filmer och som vill få sig ett gott skratt åt allmän, svenskfinsk absurdism ♥
Skådespelarprestationerna är fantastiska och jag prisar framför allt Josephine Bornebusch för hennes roll i den här filmen.
Av mig får filmen 4,5/5 stjärnor.
Jag hade också finfint biosällskap i form av min mor, min syster, fina Birgitta och min käre vän Nimrod som jag inte hade sett på år och dar (nåja, två månader i alla fall), vilket naturligtvis förhöjde upplevelsen.
 
 Här kan ni läsa mer om filmen, se trailern och boka biljetter! -----> http://www.sf.se/filmer/Hallonbatsflyktingen/
 
Det har blivit en del bio på senaste tiden, vilket känns fint och som att jag tar igen en hel del bioupplevelser jag missat. I fredags såg jag filmen om Björn Afzelius tillsammans med min mor, vilket är den huvudsakliga anledningen till att jag under ett par dagars tid repeat'at Lalehs version av Tusen Bitar----> https://www.youtube.com/watch?v=KF8Z_Zfdy_Q
Veckan innan dess var det Medicinen tillsammans med mor och syster yster som stod på filmmenyn och nästa vecka lutar planerna mot Mazerunner tillsammans med min kärlek ♥
 
Film, film och ännu mera film!
 
Känner att det kan bli en del biobesök i Florida också. Älskar amerikanska biografer!
 
Nu väntar sömn då jag imorgon ska bege mig iväg och donera blod, träffa Linda och hitta på annat skoj!
På torsdag börjar min glamourhelg för året, Bokmässan och det är jag som kör till Göteborg. Min eviga lycka är redan igång, sen är det bara en dag tills jag åker till Nyköping för att vara med min kärlek sista gången innan Florida. Fullspäckat schema nu innan avresa och åh vad pepp jag är! 
 
Sov sött, vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela