stardustchild.blogg.se

Skratt bland tusen tårar - NärCon Vinter 2015

Publicerad 2015-02-23 15:37:00 i Allmänt

"Det blir aldrig som man tänkt sig, tänkte hon när hon la i backen och sakta satte bilen i rörelse på parkeringen till Anders Ljungstedts Gymnasium. Hon hade lilla Isabelle i baksätet, som nästan direkt börjat snooza, Max som hon kände sympati för i den alldeles för lilla och fullpackade bilen, vackra Sarah i framsätet som efter sin första festival som arrangör började prata om nästa festival på en gång. Hon släppte av en och fortsatte på de mörka vägarna mot Stockholm. Det hade blivit en helg av goda prestationer, glädje, återseenden, men också även bråk, uppbrott och missförstånd. Tårarna hade nog tagit slut, så det blev ingen ytlig sorg i bilen mot Stockholm. Dessutom upprepade hon sitt NärCon-mantra - 'Det löser sig' så många gånger att hon nästan trodde på det.
Istället valde hon att le åt Sarahs kuddfort, Tors fantastiska prestationer, Abrahams och Fox hjälpsamhet, Joels och Amalias stöd och sympati, samt Ullis pepp.
Livet knackar på, men under NärCon - är det ett annat liv."
 

Trots att jag aldrig satt min fot på ett NärCon Vinter tidigare, än mindre i NärCon Vinters lokaler, funkade mitt jobb som lokal- och husansvarig över förväntningarna. Insläppet som brukar vara döden, gick ovanligt smidigt och skönt, utslussningar och annat som brukar vara svårt - gick hur bra som helst.
Sen gör faktumet att man har fina och ambitiösa människor omkring sig allting mycket, mycket lättare.
Jag måste skriva tack till några specifika, utan ordning.
Tor, tack för att jag fått nyttja dig under de här eventen och tack för all hjälp som egentligen är för stor för alla tack. Det ska bli otroligt kul att se dig gå din egen väg som arrangör och se dig göra stordåd på annat håll. (Även om jag kommer gråta inombords över att jag inte har dig kvar.)
Abraham och Fox, tack så hemskt mycket för all hjälp ni bidragit med under veckan - utan er hade allting blivit kaos och jag hade definitivt inte haft lika kul som jag hade. Ni är inte kloka. Vilken tur att jag inte heller är det.
Tack Amalia, Joel, Sarah, Thomas, Isabelle, Nimrod, Hanna och Isagela för ert stöd när allting sket sig. För att ni torkade mina tårar när jag var ledsen, för att ni kramade om mig så hårt att jag blev påmind om att jag levde, för att ni brydde er och såg till att jag sov, för att ni är ni och för att jag är så privilegerad att få ha er i mitt liv och älska er.
Tack Ullis, för det förtroende du gav mig. (Trots att du i efterhand kom på att du satt lokal- och husansvaret på någon som aldrig satt sin fot i lokalerna. ;) För uppmuntran, lärdom och en jäkla massa kul.
Tack alla andra arrangörer för NärCon Vinter 2015 för att ni var delaktiga i att styra upp mitt första NärCon Vinter, samt mitt sjunde NärCon allt som allt och för att vi gjorde ett superjobb tillsammans.
Tack Nicklas, för dina bekräftelser, dina Jag Älskar Dig, alla lysrör, alla pussar och allt annat trots skiten som tog över sen.

Det har varit en vecka av Fruit Loops, roadtrips, att leva på Sushirullar, förolämpningar, skratt, sorg, mögliga kylar, ångest, BärCon, motorstopp, kramar, livslust, skrik, RedBull, konflikter, kuddfort, torkande av tårar, KinderÄgg, roliga inköp, stress, Kalaspuffar, sprickande byxor, UV-färger, apelsinmarmelad, rislyktor, springande, pussar, färger, nya ansikten, sojafiskar, komradiokul, GottCondansande, Stiftelsen, alldeles för lite sömn och Kärlek med stort K.
 
 
 
 
Redan nu peppar jag NärCon Sommar där jag åter igen ska ha C-huset. Min bil, aka Pico gråter med största sannolikhet vid tanken på att bli packad på det där sättet igen, men det finns inget val. Roadtrips, Stiftelsen på högsta volym och alla roliga rundor med fint folk i baksätet. (Sarah satt i framsätet, så... Sorry.)
Då är det dessutom solsken, glasspepp, värme, glädje, ledighet och tusen andra bra saker. Det blir lättare att överleva resten av vintern med det i åtanke.

Tack till mitt fina team, trots att jag skällde en del och fick säga ifrån om samma saker ungefär tusen gånger för ert jobb under årets NärCon Vinter.
Tack Tor, Embla, Henrik, Katarina, Emilia, Ewelina, Iselin, Niklas, Eric, Leo och Maja ♥
Ni förtjänade både chokladpudding och kalaspuffar.
 
Och till er som började sprida rykten om att mitt uppbrott skett via komradio för att förhållandet nu råkade börja via komradio - är svaret nej. Vi drog igång konflikter under fel omständigheter. Båda led av sömnbrist, irritation, stress, brist på näring och så vidare. Konvent kan vara test eller döden för förhållanden, för att citera Joel och i det här fallet sket sig saker. Det angår ingen annan än de jag väljer att prata med.
Vi pratar ändå kärlek och känslor, det är inget som går över på fem minuter för att någon skämtar om det.
 

Tack NärCon Vinter 2015 för påminnelsen om hur många människor jag har i mitt liv som bryr sig. Tack för känslan av att somna i ett slott av filtar, tack för värmen i kylan och tack för skratten när tårarna kom.
Än en gång lägger jag de emotionella klyschorna ovanpå varandra och därför tar jag nu farväl.
Jag är nu hemma med blandade känslor - men det löser sig.
Jag längtar redan till sommaren.
#MinKärlekÄrErKärlek
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: plopp

Publicerad 2015-03-07 01:44:33

Är du politiskt insatt? Feminist? På något sätt engagerad i samhällsdebatter? Skulle vara askul att läsa ett inlägg av dig som är lite samhällsorienterat!

Svar: Jag är väl delvis politiskt insatt, framför allt kritisk till allt som heter barn- och ungdomspsykiatri i Sverige i dagsläget, samt många skolfrågor. Kan hänvisa till inlägget om psykisk ohälsa som jag skrev i somras om du vill läsa något där jag är lite mer politiskt inriktad.Tack för att du läser! :)
Isabell Alison Öhrlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela