stardustchild.blogg.se

Från slynan till Flashbackmaffian

Publicerad 2015-09-16 00:45:00 i Allmänt

För snart sex månader sedan blev jag våldtagen bakom ett skitigt skjul av någon jag trodde var min vän. Vi hade då haft kontakt i strax över två år, men bara träffats en gång tidigare.
Under sommaren 2014 hade vi en väldigt flörtig och mysig jargong gentemot varandra och disktuterade sex ur olika vinklar. Vi var då båda singlar, men strax därpå träffade jag en kille som jag blev tillsammans med och kontakten från min sida bleknade lite. Vi var fortfarande vänner, men han anspelade mycket på sex fortfarande, varpå jag förklarade att det inte var den typen av kontakt jag ville ha med honom.
Jag har aldrig stuckit under stol med att det tidigare funnits en både vänskaplig och flörtig kontakt med anspelningar på sex, däremot har det aldrig funnits någon bestämmelse och inga samtycken till att något sådant faktiskt skulle ske.
 
Den där kvällen i mars slutade som den gjorde för att jag värnade om vår vänskap efter att ha haft sur och kort ton gentemot honom när han tjatat om att vi skulle träffas och för att jag aldrig kunde tro att han skulle göra något mot min vilja. Det hade inte funnits några sådana anspelningar tidigare.
 
I maj gick jag ut offentligt och berättade vad som hade hänt efter att ha anmält det hos polisen. Jag hade då befunnit mig på SÖS våldtäktsklinik under tolv utspridda dagar, legat hemma i både smärtor och ångest vissa dagar, varpå jag missade jobb, intäkter, födelsedagar och så vidare. 
Då skrev min pappa, Dag Öhrlund, som ja, är en offentlig person, men i det här fallet pappa - en serie inlägg riktad åt min gärningsman. 
Då pappa tidigare skrivit för Flashback Magazine och varit en aktiv profil där för ett antal år sedan, vaknade Flashbackmaffian, satte sig in i fallet och började gräva och döma ut mig och min pappa.
 
Bara för att få in det, kan jag ju säga till alla, inklusive nicken "ChampagneSosse" och "glyskolja" att genomgå en våldtäktsundersökning är något av det mest förnedrande jag gjort i mitt liv och jag misstänker att många, många människor kan intyga precis samma sak. De var otroligt snälla mot mig på AVK, men att stå avklädd inför någon och låta de gräva i hårbotten, skrapa under naglarna, mäta dina skador och blåmärken, ta i din kropp och fota allt ger en fruktansvärt utelämnande känsla. När de dessutom gör smärtsamma genitala undersökningar och du ligger och gråter i ett sterilt rum på SÖS, känns inte livet så jävla attraktivt längre.
 
Tidigare nämnda nick "ChampagneSosse" som i nuläget är avstängd från Flashback skriver:
"Tror nog Dag uppfostrade en slyna.
Skyller sina egna misslyckanden på en fiktiv GM.
Dag lider av exceptionell hybris...problemet är att han inte har något publikum."
 
Jag tänker i det här inlägget bortse från att majoriteten av det många av er skriver har för avsikt att ytterligare skuldbelägga och skada en ung kvinna som utsatts för något så fruktansvärt att det förändrat livet för både henne och folk i hennes omgivning. Men det du skriver här, indikerar alltså att det inte ens kan ha skett någon polisanmälan då min gärningsman uppenbarligen bara existerar i min pappas huvud?
Jag utgår ändå ifrån att ni som hänger i den här tråden är ett par år äldre än mig och är det så när det gäller dig, så skäms jag över din generation som måste ha dig ibland dem. 
Jag tänker inte gå på och skriva någon lång harang om hur väl min pappa har uppfostrat mig, men att kalla mig för slyna och indikera att jag förtjänar mitt öde, är så fruktansvärt jävla lågt.
 
Nicket "gluyskolja" har skrivit ett antal långa inlägg baserat på så kallad "fakta" han "erhållit", vilket jag endast kan utgå ifrån är skit, då den fakta han beskriver är precis samma saker som jag skrivit i tidigare inlägg och som hen möjligtvis kan ha fått av min gärningsman. Oavsett vad, så finns det inga belägg för att hens så kallad fakta som bland annat säger att "P.S När de gick tillbaka till tåget fanns inga tråkigheter." 
Vet du vad, anonyma människa på internet som tar dig rätten att döma mig och innerligt kämpar för att förnedra mig och min pappa? 
Du har helt rätt, för i min mening är tråkigheter tårar, skrik, bråk eller konflikt - men jag var apatisk, borta, förstörd. Jag kunde knappt prata. 
Men jag kan tala om att innan promenaden tillbaka till tåget, fanns alla tråkigheter i mitt stretande och mina nej, vilket du för övrigt vet absolut noll om, då du inte var där.
När jag kommit hem fanns alla tråkigheter då jag kämpade som en idiot för att bli av med den vidriga, svarta känslan av smuts och äckel, vilket du inte heller vet ett skit om - för att du inte var där.
Även nu, finns många tråkigheter, när jag behöver sitta och se så kallade människor som du, göra dig lustig över min smärta och vad som hänt mig för att eventuellt försvara din kompis.
Väx upp, för helvete.
 
Det har aldrig funnits någon kärlek eller några pojkvänsförväntningar mot gärningsmannen. Inget samtycke har skett vid den aktuella händelse då han beslutade sig för att ha sex med mig mot min vilja och hålla fast mig, bita mig och slå mitt huvud i väggen.
 
Hela mitt liv är förändrat och ingen känsla är som förut. Jag fick panik och var nära att slå någon i ansiktet i helgen då de tog tag i min vänsterarm och jag fick en ångestflashback. Det händer varje gång någon gör så och jag är inte är beredd. Jag skiftar mellan att äta mina antidepressiva och vara lam och må skit och att inte göra det och istället vara paranoid, på helspänn och instabil.
 
I juni dog Flashbacktråden efter att pappa inte skrev något mer i ärendet specifikt riktat åt gärningsmannen. Strax därefter och även efter att åklagaren valt att lägga ner fallet, skrev gärningsmannen ett långt meddelande där han sökte sympati och talade om för mig att jag borde skrivit till hans flickvän istället för till polisen. Han skrev och berättade hur dåligt han mådde, men samtidigt att han börjat gå i terapi för sexmissbruk för att han "insett att det här är karma". 
Tala gärna om för mig hur det går ihop. Att han påpekar sin oskuld i det hela och sedan erkänner att han sökt hjälp för det han anklagats för.
I söndags skrev pappa ett svar och publicerade de delar av gärningsmannens brev som inte var direkta lögner, då vaknade Flashbacktråden och plötsligt blev jag internets slyna som förtjänat mitt öde och som med en sådan pappa inte kunde ha hamnat i en annan situation i slutändan.
De sitter och spekulerar i var jag bor, vad som egentligen har hänt, huruvida jag sitter och ber min pappa spy galla och få andra anhängare att hota gärningsmannen.

Svaret är nej. Jag ber inte min pappa skriva, det gör han själv - med min tillåtelse - men själv. Vart jag numera bor är fullkomligt offentligt, inte minst för att jag skrivit här om min nya utbildning - så oavsett vad ni ska ha min nya adress till, så tänker jag inte börja dölja var jag bor, för jag försöker och kämpar varje dag med att bli en normal människa igen.
Vad som hänt finns det bara två som vet, jag och han. Att han sedan i efterhand inte kan stå för att just det hänt, är tragiskt, fruktansvärt, för mig otroligt ilskeladdat - men det är vi som vet. Inte ni internetgangsters som tror er ha alla fakta.
 
Jag är inte ute efter att måla upp mig själv som offer, men när ni är så urbota jävla intelligensbefriade att ni påstår att jag hittat på en gärningsman och att jag sitter och uppmanar min pappa som offentlig person att sprida det här till alla hans följare och deras vänner och deras vänner och deras vänner för att han "inte ville bli min pojkvän", så får det för helvete vara nog.
 
Att kalla er människor är en skam i sig, utöver de få som sitter och debatterar ur ett rättsligt, men mänskligt perspektiv. Att tro att ni är vuxna människor, är skrattretande och tyvärr tror jag inte ens att det är någon idé att ställa frågan kring varför ni sitter och lägger er fria tid på att debattera kring huruvida han har förstört mig mot min vilja eller inte, för jag tror inte ens att ni är kapabla till att förstå själva.
 
Jag vet vilken respons jag kommer att få. Det kommer att komma "Bry dig inte om dem, de känner inte dig" och det kommer att komma "Du är så stark" och sanningen är att ja, fy fan vad stark jag är, som trots hans skit, trots misstro och trots er skit och era lögner fortsätter att gå i rätt riktning och kämpar med och utan mediciner och hjälp från fantastiska vänner, men fy fan vad ni kämpar för att sura ner just det.
Och det kommer att sägas "Men läs inte det där", vilket också är jävligt lätt att säga till någon som blir baktalad och utelämnad för jag vet inte vilken gång i ordningen.
 
Sluta blanda er i skit som ni över huvud taget inte vet tillräckligt om för att gräva i.
Och för helvete, skaffa er ett liv.
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-16 03:25:23

tears running down my cheek when I read this. Hope you get confidence back on the male

Postat av: Ingela Rickander

Publicerad 2015-09-16 06:40:40

Åh, jag är så glad att du är arg, du låter så stark (fast jag begriper att du inte alltid kan vara det).
I min värld är du en hjältinna! Du vågar vara ärlig och öppen och du! RESPEKT!
Kan jag göra något för dig någon gång så tveka aldrig över att kontakta mig! (Kanske svårt att ta från någon som är helt okänd för dig men jag lämnar Dag som referens)
Hoppas att varje dag som går gör dig starkare och mer fylld av glädje, tillit och kärlek.

Postat av: Mattias

Publicerad 2015-09-16 07:06:25

Där fick dom hatarna

Postat av: Mattias

Publicerad 2015-09-16 07:07:06

Där fick dom hatarna

Postat av: Camilla Zadruzny

Publicerad 2015-09-16 07:07:26

Du har det mycket tufft! Jag vet för liknande händelse har jag själv varit med om. Mycket svårt när det är en man känner och tror gott om. Du är stark som orkar stå på dig trots allt dom hänt. För mig har det tagit många år att bearbeta, och påverkar tyvärr min inställning till män än idag. För mig har hästar o hundar blivit en del av läkeprocessen. Om du vill hänga med hästar och/eller rida är du välkommen hit. Kram Camilla

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-16 07:08:01

Håll huvudet högt och fortsätt kämpa mot de som vill dig/er illa. Du verkar vara en begåvad och stark tjej. Att du kämpar och är så öppen med detta som har hänt och händer dig, gör stor skillnad för andra som är eller har varit i en liknande situation. Jag imponeras av både din och din fars styrka. Många varma kramar till dig och din far! Kram Johannes

Postat av: Eva-Marie Lindström

Publicerad 2015-09-16 07:25:04

Jag har fått syn på det du råkat ut för när jag nu följer din papaps bloggande på FB. Tycker han är härlig och har många intressanta åsikter. Jag känner mig ledsen för det du råkat utför. Inte bara själva våldtäkten utan allt med vad det innebär efter. En upplevelse som du kommer få dra med dig resten av ditt liv. Knappast en trevlig sådan. Hoppas aldrig mina barn och barnbarn behöver råka ut för detta heller men just nu skrämmer världen mig. Den har blvit rå. Lycka till och hoppas minnena bleknar lite och att alla knäppa personer får ett eget liv och lämanr dig ifred. Eva-M

Postat av: Klara

Publicerad 2015-09-16 08:13:49

Det finns inte ord :-( Jag har tidigare läst på flashback men har slutat då det är så hårt och kallt.
Jag har varit där du är och det är gräsligt. Det går inte att inte bry sig, det funkar inte så. För mig så levde jag och andades det jag utsatteas för. Överallt påmindes jag om hans existens...och det tar tid. Och måste få ta tid.
Ta hand om dig. Mina tankar och böner är med dig.
Stor varm kram från mig ♡

Postat av: Ulla

Publicerad 2015-09-16 09:11:26

Hej !

Blev grymt våltagen av en sk vän för över 50 år sedan.
Har aldrig haft ett normalt sexliv sen dess. Alltid varit hämmad. Svårt att tala om detta men tycker så synd om dig . Vill bara ge dig mitt stöd och hoppas att du kan läka och få tillbaka tilliten till livet.
Kram från en snart 70 årig tjej !

Postat av: Synnöve Kjerstad

Publicerad 2015-09-16 11:28:58

Hej min vän.
Jag kommer inte säga att du är stark. För det går bara till en viss gräns. Där man inte orkar mera. Jag vet.

Dessa människor är ena riktigt fega kräk. De vågar INTE ta det här ansikt mot ansikt utan sitter bakom en skärm som de ser sin egen spegelbild i. Skulle man möta någon av den ensamma är de INTE så tuffa.

Jag förstår dina ord i det här blogginlägget. ALLA ord. Vet vad du gått igenom, då jag varit där själv.
Låt dessa fega skapningar göra bort sig, för till slut snärjer de in sig i flera lögner och vet inte vad de säger/skriver längre.
Du är en varm och god människa som inte ska behöva gå igenom det här. Men du vet, du är inte ensam. Vi är många som står vid sidan om dig.
Kram goaste vännen.

Postat av: Mia K

Publicerad 2015-09-16 12:14:29

Du var tydlig med vilken kontakt du ville ha med vederbörande och det är så glasklart att han gjorde fel. Men det är starkt att lyfta på hur vissa hanterar er öppenhet omkring ett övergrepp, som åtminstone inte jag, i min vildaste fantasi skulle vilja att min son gjorde. Du och ni kommer över detta, tro mig!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-16 12:19:01

Hej,

Postat av: Magnus Runqvist

Publicerad 2015-09-16 12:46:33

Jag skäms över delar av det manliga släktet som inte är karlar nog att stå får sina handlingar eller som anonyma internetanvändare kränker andra. I detta fall dig och din far. Kram till dig

Postat av: Monicita

Publicerad 2015-09-16 15:06:26

Håller helt och hållet med dig stardustchild. Detta skulle ju Asberg ta upp och hänga ut dessa jävla troll.
Lycka till och önskat dig allt gott i livet.❤️

Postat av: JS

Publicerad 2015-09-16 19:53:29

Önskar dig all lycka i framtiden.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-16 20:24:35

Ta hand om dig. Du är stark!

Postat av: PG

Publicerad 2015-09-16 22:37:45

Fy f-n.

Jag skäms för första gången i mitt liv för att vara man. Jag vet att ingenting jag skriver här kan få dig att må bättre, men jag vill ändå dela med mig av två tankar.
1. Ge mig tio, bara tio minuter ensam med den fega lilla skiten som utsatte dig för detta.
2. Du verkar stark och modig. Hur osannolikt det än låter för dig just nu så tror jag att du kommer att vinna tillbaka ditt liv. Ett bra liv.

/P

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-17 03:14:48

Grymt

Postat av: Johanna

Publicerad 2015-09-17 11:39:24

Hittade din blogg efter att ha läst din pappas inlägg på FB, och vill bara skicka värme och en förhoppning om att du får läka och bli hel igen efter det som hänt dig. Du skriver starkt och berörande. Tack för att du orkar dela, det är så viktigt.

Postat av: Adrian

Publicerad 2015-09-19 02:00:15

Hej.

Jag hittade hit genom din Fars skrivelse. Historien jag fått ta del genom honom och dig är så fullkomligt hjärtslitande; att du inte kan få bli lämnad ifred ens efteråt? -En upphör inte att häpnas över vilka vidriga människor det finns.. =(

Jag är övertygad om att den här "mannen" verkligen får smaka på karma förr eller senare.

Tipsar slutligen om www.facebook.com/foreningentillsammans om du inte redan känner till dem.

Bästa hälsningar,
Adrian

Postat av: Vanja Örtendahl

Publicerad 2015-09-20 15:42:16

Lilla hjärtat! Jag tycker så fruktansvärt synd om dig och jag tycker du gjort rätt som inte tiger om vad som hänt dig.Hade jag haft en dotter som råkat ut för detsamma så hade jag varit en potentiell mördare! Att någon överhuvudtaget kan anklaga ett våldtäktsoffer för att vara medagerande är ofattbart, kanske önskar de att de hade varit i förövarens ställe! Jag har på nära håll sett hur tragiskt sådant här kan sluta.Sedan har jag ett litet förslag till dig, jag förstår hur upprörd du är, men försök att svära lite mindre i skrift! Kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela