stardustchild.blogg.se

Att vara vem jag vill.

Publicerad 2016-02-04 16:40:00 i Allmänt

Jag är ballerinan på tunnelbanan, spionen på bakgatorna, astronauten i trappuppgången och prinsessan vid grönsaksavdelningen. Med hörlurar på och vetskapen om att jag kan vara vem jag vill, kan jag lätt framstå som en jävla lunatic - men tänker du så och dömer mig utefter mitt märkliga, sagolika beteende - missar du nog lätt att jag är rätt smart och allmänbildad också.
 
Hej. Det var ett tag sedan, som det lätt blir.
Efter jul var lite av en ojämn och jobbig tid.
Nyårsafton slet det bästa ur mig och trampade på det. Ångest gör mig fortfarande förvirrad och jag vänjer mig aldrig vid hur det känns precis innan attackerna går igång inifrån. Tre och en halv timme av tårar, illamående och fullkomlig hopplöshet i tankeform. 
"Jag har inget hopp för att något ska bli bättre."
Såhär en månad senare, vill jag viska tillbaka och säga "Det är redan lite bättre."
 
Jag slutade sova ett tag, eller, ja, det blev helt enkelt värre. Fram tills för en vecka sedan sov jag bara mellan 2,5 och 4,5 timmar per natt. Det är inte optimalt och jag rekommenderar det inte, även om jag fick mycket gjort. Sömn har aldrig varit min grej, men jag blir bättre på att försätta kroppen i någon form av rutiner som gör att jag taggar ner.
 
Några dagar i Stockholm bjöd på äventyr och sällskap, nya och gamla ansikten och sedan var det dags att ta rymdskeppet ner till Falkenberg igen. Stannade på vägen och lät Vackra Ann ta hand om mitt hår - nytt år, nytt hår eller vad man nu säger.
Rätt in i armarna på mina leende vänner och sedan rätt in i förproduktion för Imperium och FilmenUtanNamn. Parallellt med detta en arbetsintervju som sedan ledde till anställning, fota en film, inspelningsleda en annan, planeringshelg för en festival, ansökan till en annan, parallellt med detta - skriva manus för den kommande film vi ska spela in i höst som det nu börjar komma någon vart med och ytterligare en arbetsinterju i hopp om att få byta Stockholm och Falkenberg mot Göteborg som levnadsstad för i sommar. Stay tuned - jag har hopp.
 
Nu är det i alla fall Gothenburg International Film Festival sedan ett par dagar tillbaka och as if tomorrow, har jag sett ungefär sjutton filmer i olika längder, katergorier och genrer. 
Det har varit en fantastisk vecka med kärlek, smakupplevelser, kreativitet, inspiration, stadsluft, dunkande hjärta och glädje. Saker blir bättre och bättre för var dag - bakslag är okej - men jag är på banan.
 
 
 
Vad jag håller på med mer exakt från och med lördag - får ni veta då.
Jag kommer att bli bättre på att skriva här igen.
Jag vet att ni har koll.
Kärlek för det.
Puss tills dess <3
 
/Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela