stardustchild.blogg.se

Stiftelsen, polisen, pappa och en limegrön sportbag~

Publicerad 2013-04-02 12:56:48 i Allmänt

Har en massa vackra, mysiga cirkusord som studsar omkring inne i huvudet. Som den poetjävel jag är, väntar jag bara på att de ska bilda meningar så att jag kan skriva ner dem och använda dem för semifinalen, uttagningen till poesi-SM som jag ska tävla i nästnästa helg.
Stiftelsens mysiga toner fyller mitt numera, betydligt mer städade sovrum. Eller ja... Städat och städat, man ser mitt golv. Ska bara städa bort liiiite mer saker.
Det luktar Citrus Fruit Punch ur ett doftljus jag bytte till mig i Las Vegas i januari och det är fortfarande lov. Livet känns lite fint idag.
Pappa kom sent igår kväll och ville lägga fram ett förslag. Jag var övertygad om att han skulle be mig tvätta bilen, vet inte var tanken kom ifrån, men jag hade fel.
Eftersom min kära mor är upptagen och systra min ska umgås med en kompis hela dagen föreslog han att vi ska ge oss iväg till Polismuséet då det är tusen år sen vi var där.
Känner mig liten igen. "... Så kan vi gå och fika efter!" Åh, pappa. Hjärtan och kramar och pussar och sånt.
Sen ikväll, när jag kommer hem blir det till att packa då jag sticker upp till Gävle imorgon för "Dröm, Drömmare, Dröm"-repetition med Rasmus. Premiär om exakt två veckor idag. Så pepp och stressad på samma gång. 
Vi ska ägna oss åt både röst, sång- och regirepetitioner men även fixa det hemliga "extramaterialet" för publiken.
Det ska bli fint. En föreställning, en kväll att minnas.
Min andra egenskrivna föreställning, min första föreställning som vi sätter upp.
Det känns som om mitt hjärta är fullt av såpbubblor och socker.

Om elva dagar är det audition till Idol, uttagning till poesi-SM för Huddingelaget och firande av Kevin då han fyller år. Stressig och underbar dag. Jag bara vet det redan nu.
 
Nu ljuder soundtracket från "Silver Linings Playbook", vilket för övrigt var en fantastisk film. Måste se den igen. Var alldeles lycklig i flera dagar efter att jag sett den.
Ska springa iväg och duscha så att jag hinner ta ut den där kvalitetstiden med min far.
 
Skriver mer senare~
Ta hand om er.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela