stardustchild.blogg.se

50 915 ord och 100 sidor~

Publicerad 2013-08-07 15:11:18 i Allmänt

50 915 ord, visar word längst ner i dokumentet, 100 sidor, visar word längst ner i dokumentet.
Stolt, tänker Isabell högst upp i huvudet.
Nu tror jag faktiskt på det. Nu tror jag att det kan hända. Har jag nått ända till det förgyllda numret hundra - ja, då kan jag fanimej skriva klart resten av boken också.
Jag är dessutom inne på det kapitel jag längtat efter att skriva också. Sen jag kom på det, har jag verkligen känt att det kliar i fingrarna för att få skriva klart det, men så har jag också vetat hur det gick med det förra projektet. Där gjorde jag så hela tiden, tänkte att "Wow! Det här måste stå med i framtida delar av boken!" och plötsligt var det inte kul att skriva klart allt som kom däremellan. Därför har jag den här gången tvingat mig själv att skriva klart allt som kommer innan det efterlängtade kapitlet - vilket jag nu har gjort!
Vi får se, kanske kan jag till och med bli klar innan sommarlovets slut. Detta är dock ytterst tveksamt - men drömma går ju!
 
Nu är jag klädd i neongult, dagen och solen till ära - och vi har just varit iväg på Emporia för lite spontanshopping. Det blev en fin rosenkjol i höstens färger och ett par stjärnor.
Det där enorma köpcentret strax utanför Malmö.
Och om en stund blir det mys och "fira-kväll" med min systeryster i palatset som vi lånar av familjen Håkansson (det är inget palats, men det ser ut som ett ;) då mamma och pappa ska bort på middag. Vi firar min hundrade sida, att vi har varandra och att hon på söndag fyller sjutton hela år. Tiden går så fort.
 
Skriver mer senare ikväll, har varit lite slö sedan vi kom hit - detta ändras snart!
Puss och kram
/Stardustchild, aka Isabell Alison
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela