stardustchild.blogg.se

Det nya året, det nya livet?

Publicerad 2013-12-31 18:33:00 i Allmänt

"Should all acquintance be forgot, and never brought to mind?
Should all acquintance be forgot, and days o'lang syne."
 
Än en gång är det dags. Om exakt sex timmar och tjugoåtta minuter.
Det nya årets ska skålas in, himlen ska explodera och vi ska erkänna det nuvarande årets misstag och guldkanter, medan vi diskuterar hur nästa år ska bli och filsoferar kring vad som ska hända.
För mig, har år 2013 nog varit mitt bästa år. Det har kantats av mycket skit och tråkigheter också, absolut, men i tanke på allt jag uppnått och lyckats med i år - har det garanterat varit det jag bad om för 365 dagar sedan - Mitt År.
 
År 2013 har varit fyllt med: 
Företagsamhet, entreprenörskap, teater i alla dess former, för mycket glass, för lite läsning, skrivande, kultur, Våga Drömma, Köpenhamn, det nya drömåret, lego, lockar, glitter, sleepovers, äventyr, rosetter, stjärnor, Gävlekalas, tågresor, Miley Cyrus, sockervadd, spontan Göteborgsresa, "Midnight in The Garden of Good and Evil" med Sophia, Hard Rock Café, nytt jobb, god mat, ljusslingor, The Sounds, komedi, improteater, skotsk folkmusik, Jonas Gardell, päronsaft, Riesen med Rasmus, indierock, kyssen, Krappet, haremsbyxor. mitt-i-natten-glass med Niki, sjöstjärnejakt, Spotifylistor, nya vänner, Junibacken, kärlek, Florida, tröst, tårar, varm choklad, clowner, bokmässa, världens bästa födelsedag, klippning, countrymusik, film, lärdomar, hårfärg, juldekorationer, We Can't Stop, NärCon, badankor, filosofiska nätter, komplimanger, förälskelse, SJ, citat, WeHeartIt-bilder, doftljus, Taylor Swift, parfymer, kramar, nakenkatter, strumpor, goda gärningar och familj.
 
Och jag som tidigare haft svårt för att se mina egna stordåd, har nog varit mer stolt över mig själv i år än något annat år. Jag har varit snällare mot mig själv i år. Jag har tillåtit mig själv fler saker än tidigare.
 
Då NärCon börjar redan torsdag morgon för arrangörer och funktionärer, har jag beslutat mig för att avböja de fina nyårsinviter jag fått från olika håll i år och fira med familjen istället. Så vi valde att börja dagen med bowling på O'Learys.
 
 
Naturligtgvis vann lillasyster, även om far hävdar motsatsen, då han är en dålig förlorare. Men det var fantastiskt kul och förhoppningsvis fortsätter kvällen så. Det blir lyxmiddag á mamma och pappa, Coeur de filé med sparris och potatis! Sedan ska vi, bara för att, se "New Years Eve" som jag är så förtjust i innan det är dags att skåla in 2014 med Herrljunga Magnum Cider och den beryktade Silfverbielke-Champagnen som en liten symbol för att det även gått bra för min far i år. Vi firar också min mors höga betyg i sin Företagsekonomikurs hon gått under hösten och att lillasyster Josephine fått designa sitt första, riktiga bokomslag i år.
 
 
Och här får ni se det vackra, dukade nyårsbordet, fullt av stjärnor - som det ska vara.
Och den mysiga, nyårsfilmen med en av de vackraste Auld Lang Syne-versionerna som finns, av Lea Michele.
 
Under år 2014 väntar:
Min Londonresa för att skriva klart min bok, studenten, högskola (?), körkort (?), Florida, hemifrånflytt (?), ett gladare jag, nya bekantskaper, nya resor, äventyr, upplevelser, smaker, musik, kärlek i alla dess former, alldeles för många fina moments att dokumentera och fotografera.
 
^ Förhoppningsvis tusen andra saker, men det är ju det jag ska se och inte grubbla över. Det får ni läsa om i nästa års summering. För min del väntar ju en del viktiga livsbeslut. ;)
 
Och just det, mitt enda nyårslöfte blir nog att våga ännu mer än i år. Det var mitt nyårslöfte förra året och jag har faktiskt levt upp till det, trots att jag vanligtvis inte är så bra på att lova saker för långt fram.
 
Nu tackar jag för mig, då mitt inre barn funtar på att gå ner och leta päroncider i väntan på fyrverkerierna senare som liksom bara är lite för vackra.
Gott nytt år, vänner och familj. Tack för allt ni gjort för mig och allt ni låtit mig uppleva. Min kärlek är er kärlek ♥
 
"Five hundred twenty five thousand six hundred minutes, how do you measure, measure a year? In daylights, in sunsets, in midnights, in cups of coffee, in inches och miles and laughter and strife."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela