stardustchild.blogg.se

Allt går för fort!

Publicerad 2013-07-03 04:39:45 i Allmänt

Jag är tillbaka. Två och en halv vecka har gått, tiden har sprungit iväg.
Det är nästan surrealistiskt att förstå hur långt sommaren gått redan. Jag tyckte att jag missade ett par inlägg, visade sig att jag missade sådär 20 stycken om jag skulle ha skrivit varje dag.
Mitt paradis, mitt Florida, mitt Cape Coral, mitt Villa Africa är lika fullt med glädje varje dag. Det har blivit massor av kreativ shopping för min del. Mycket delar till saker jag vill bygga och tillverka.
Min svenska musikfavorit för tillfället - Stiftelsen - spelas i alla fall ett par gånger om dan för att påminna mig om att det är massa äventyr hemma i Sverige som väntar om två och en halv vecka också. Och sedan ett tillskott i form av fysisk otrolighet dök upp i mitt liv för två veckor sedan, känns det som om den här sommaren kommer att bli mer magisk än jag först trodde. Mer än så nämner jag inte än, jag vill själv lista ut den här gåtan först och se om den är långvarig.
Nu ser det dessutom ut som om det kan bli ytterligare ett oplanerat äventyr när jag kommer hem från Linköping. Men inte heller det är bestämt än.
Jag har hunnit med massor av det jag för ett par veckor sedan skrev att jag saknade med Florida under de två och en halv veckor som vi varit här nu. Shopping på Micheals (Likt Panduro Hobby X1000. Eller ja, mer Panduro Hobby i Ica Maxi-storlek), frukost på Denny's, frukost på Bob Evans, jag har hittat nya ankor till min samling, happily mental breakdown på Barnes&Noble som är en av USAs största bokkedjor. Kärlek, dregel, kärlek och farväl pengar.
Jag har naturligtvis också inhandlat en del amerikanskt godis, men som jag ännu inte äter, har nästan bara ätit lite glass till och från under tiden här då jag även powerwalkar (nästan) varje morgon. Har faktiskt bara missat 4 morgnar.
Men det får bli ett litet treat under NärCon när jag kommer ha tusen saker att göra och alldeles för lite tid för sömn. Det blir ju också ett litet äventyr som jag är mer pepp på nu än jag förut var.
Naturligtvis har det också inhandlats söta, glada plåster för mina kommande, klumpiga moments. 
Peter Pan följer med hem i slutet på juli också. Eller ja, en Limited Edition Peter Pan Snowglobe som jag i två år tittat på, men som varit alldeles för dyr. Att jag i januari svor på att 2013 skulle bli mitt år, har av många skäl börjat slå in. Särskilt med tanke på att jag hittade mitt samlarobjekt för endast 60 dollar, motsvarandes 430 kronor.
 
 Ren kärlek i ett materiellt ting för en Peter Panälskande tös som jag.
 

Nu har även aunt Anneli kommit hela vägen från Las Vegas och varit här ett par dagar. Det känns skönt att ha den utökade familjen samlad och vi hittar på allt möjligt som båtresor, bilmuseiebesök, shopping på Walmart (som inte verkar särskilt fancy, men om man till exempel vill köpa ett storpack av sina favorittuggummin för fina pengar är det underbart), utflykt till världens mest regniga Miromar, middag på pensionärsklubb, märkliga sakletartrippar till märkliga Flee markets i Fort Myers och så vidare. Alla saker hamnade i fel ordning, men huvudsaken är att vi har fruktansvärt kul.
 
Jag har också börjat komma någon vart med den här sommarens enskilda Bucket List då jag kommit en bit på första punkten.
"1. Se femtio filmer jag inte tidigare sett"
 
Jag har hittills sett elva stycken. Listan kommer att presenteras här i slutet av sommaren. Både vad som står på den för uppgifter, samt resultat. Till och med jag är nyfiken nu.
 
Det får nog bli allt för ikväll, en kort uppdatering om vad som hänt den senaste tiden. Ska se till att uppdatera bättre här från och med nu, så att jag verkligen får med sommarens äventyr.
 
Sleep tight my darlings.
Tomorrow is another day~ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela