stardustchild.blogg.se

Dagen-efter.

Publicerad 2013-07-30 13:09:11 i Allmänt

Dagen-efter.
Det brukar förknippas med alkohol eller oskyddat sex, men för mig är det idag en dagen-efter utan påverkan av varken det ena eller andra.
Det är lite tomt idag, om jag får erkänna det.
Missförstå mig inte, det är skönt att vara hemma igen, det var underbart att få vara åter i min egen säng och mitt Underlandsrum - men den där lyriska känslan som blandats med all stress och alla motgångar under veckan bleknar lite just nu. Jag är inte ledsen, jag bara saknar den lite.
Tänk att jag fem år senare fortfarande blir påverkad av konventarandan, trots alla gånger jag svurit på att "nu blir det min sista gång.".
Det blir det inte.
Trösten är ju dock att jag kanske inte behöver vänta ett helt år. MyNärCon är i januari och NärCon Vinter i februari.
 
På lördag fortsätter min sommarturné då jag med min kära familj drar vidare mot Västervik, Karlskrona, Blekinge och slutligen Malmö. Därefter, i augusti bär det av uppåt igen då jag ska till Gävle för att fira Rasmus artonårsdag. Sedan är det bara några dagar kvar till skolstarten. Den här sommaren har gått fort, fast det säger jag å andra sidan varje sommar oavsett hur mycket jag hinner med.
Kanske blir jag inte klar med boken och vad jag vet, blir jag nog inte klar med Bucket List'en - men vad gör det egentligen? Det finns mer tid och det gäller att leva tills man dör.
 
Vandra barfota och låt fötterna frias, gå dit vägen är avstängd, det kan finnas ett äventyr, lev för att leva.
Så har du levt tills du dött.
 
Nu är jag djup igen.
Men det får jag.
För jag lever tills jag dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela