stardustchild.blogg.se

Låt mig vika ett pappersflygplan och kasta det över Atlanten~

Publicerad 2013-07-21 08:23:00 i Allmänt

Dagen har kommit. Det är söndagen den tjugoförsta juli. Dagen då det är dags att flytta hem igen. Jag säger aldrig att vi reser hit, jag säger att vi flyttar hit. Vi flyttar hem (hit) och vi flyttar hem igen (Sollentuna).
Min stora väska är packad och väger på pricken 23 kg. Mitt handbagage är också smockfullt, det är bara datorväskan kvar och trots detta, har jag inte fått med allt jag vill ha med. (Har även snyltat på plats i både lillasysters och faders väskor, tänk vad mycket en drömmare kan samla på sig under fem veckor.)
Jag är hemma i mindre än trettiosex timmar från det att vi anländer hemma i Sollentuna till det att jag sätter mig på tåget mot Linköping onsdag morgon.
Saker har förändrats och jag önskar att det inte var så, men det ska bli kul. Kanske har jag fortfarande chansen att påverka förändringen till det bättre igen?
Jag har Sandra med mig som min resekompis och kommer att träffa på både Tor, Veronica, Sarah, Thobias och lite annat folk jag inte sett på länge. Sen blir det ju mycket jobba också eftersom jag är arrangör/områdesansvarig i år, så helt sysslolös blir jag inte.
Det blir mitt fjärde NärCon sedan 2009 då jag började konventa. Jag börjar nästan känna mig gammal, hah.
Därefter får vi se vad som händer. Min kära far och mor har eventuellt planer på att dra sig söderut och då hakar jag med största sannolikhet på, sedan blir det Gävle i mitten på augusti.
Jag känner att jag upprepar mina sommarplaner tusen gånger på den här bloggen, men det känns viktigt just nu, för stunden.
Borde egentligen försöka få lite sömn. Hela familjen var så övertrötta när vi kom in på Perkins för sen middag kring halv tio-tiden, att vi bara skrattade åt allt.
Det mest klockrena var dock när pappa på bred skånska plötsligt småropade efter vår servitris genom att säga "Ulla, hur går det i köket? Ska du ha hjälp?"
Vi skrattade tills vi grät. Det säger kanske en del om hur mycket vi har jobbat på idag för att städa, packa och plocka undan våra saker som ska låsas in till nästa gång vi kommer.
Nu är nästan allas väskor helt packade i alla fall, vilket är skönt då vi inte brukar vara duktiga på framförhållning när det kommer till att resa i vår familj.
Men imorgon går inte planet från Fort Myers förrän kring fem på eftermiddagen, så vi kan ta det lugnt imorgon.
Från Fort Myers styr vi mot Atlanta och från Atlanta mot Amsterdam och från Amsterdam styr vi äntligen mot Stockholm. Det ska ju faktiskt bli skönt att komma hem också, även om det här är paradiset.
 
"Don't make paradise your home, then it won't be paradise anymore."
 
Gammal bild på min knasfamilj från Göteborg under Bok- och biblioteksmässan 2011.
Ni är inte kloka, det är därför jag älskar er.
 
Sov gott kära läsare,
Kanske skriver jag en rad innan jag lyfter imorgon~
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela