stardustchild.blogg.se

När Underlandet växer~

Publicerad 2013-07-31 14:31:49 i Allmänt

Något jag älskar med att komma hem från en resa, i det här fallet Amerika, är när jag packar upp och hittar saker jag inte minns att jag införskaffat eller fått för att jag av platspraktiska skäl tryckt ner dem i skor eller glasburkar.
Under årets hemresa fraktade jag hem tolv stora glasburkar (varav en gick sönder ;___;) och fyrtioåtta små glasflaskor + en blå flaska åt mamma. Jag och mina glasburkar ♥ 
Jag har nyss hängt upp min första, riktga, egenmålade akryltavla på väggen. Den passar i mitt Underland bredvid änglalampan.
Jag var ju bara hemma ett dygn mellan att jag kom hem från Florida och att jag begav mig av mot Linköping, så det finns en hel del att göra innan jag nu beger mig mot de södra delarna av Sverige på lördag som blev lite spontanbestämt igår.
Sen blir det som tidigare nämnt tågresa för mig från Malmö till Gävle för att fira Rasmus. Sen är det bara någon vecka kvar tills skolan börjar. Tills trean börjar. Tills mitt sista år börjar.
Hah, jag kan fortfarande inte ta till mig det.
Mamma frågade igår om jag skulle spara frigolitboxen till min Peter Pan-snowball och när jag frågade tillbaka "äsch, ja, varför skulle jag spara den?" låtsades hon gråta och sa "du ska ju flytta!".
Alla år som vi har skojat och pratat om att jag en gång kommer att flytta ut, har ändå varit ganska orelevant då. Men nu när det faktiskt kan bli verklighet nästa sommar om jag kommer in där jag vill i Malmö, så kanske jag inte bara flyttar ut - utan även flyttar långt. Det känns så märkligt.
Jag som tycker att tiden gått fort det senaste året, kommer med största sannolikhet att förlora all tidsuppfattning när mitt sista gymnasieår flyger iväg.
 
Smsade med Thobias igår som träffade mig första gången när jag var fjorton och han skulle fylla nitton. Jag kunde inte släppa min "nya" upptäckt som gick ut på att när jag nu träffade honom i år, fyra år senare - är jag lika gammal som han var när vi först träffade varandra. VAR TAR TIDEN VÄGEN?
 
Jag ska i alla fall göra det här året ännu mer minnesvärt än det som gått. Det svär jag på.
 
Nu ska jag fortsätta packa upp alla magiska föremål jag lyckats samla på mig och belamra mitt Underland som redan har alldeles för lite plats med alldeles för många saker.
 
Note to self: När du flyttar, börja med att skaffa en ordentlig ankhylla så att dina stackars älsklingar inte behöver trängas ovanpå varandra! Det kanske räknas som plastplågeri?
 
Kanske skriver mer ikväll.
Tills dess, ta hand om er~ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela