stardustchild.blogg.se

Osiris, låt mig hoppa upp till Vintergatan!

Publicerad 2013-07-08 00:44:53 i Allmänt

Något av det absolut värsta jag vet, är till skillnad från jordens alla andra kvinnor att inhandla skor.
Jag hatar det. Hatar det, hatar det, hatar det. Det är jobbigt, obekvämt och tar oftast timmar.
Därför har den här dagen varit mycket påfrestande men slutade fruktansvärt lyckligt då jag som pappa uttryckte det, hittade "Dröm, Drömmare"-skor. All min kärlek till butiken Journey's i Edison Mall för att de tagit in skomärket Osiris och kärlek till märket Osiris som hade skor i min storlek, i en modell jag älskar och i ett mönster jag avgudar. Kan de ta mig till rymden? Det återstår att se, men nu har jag i alla fall möjligheten att pröva.
De matchar till och med världens bästa spaceleggings som jag införskaffade i april innan "Dröm, Drömmare"-resan.
Alldeles för dyra, alldeles för underbara och jag som egentligen inte värdesätter skor kommer att vårda dessa med stor omsorg. Rymden, stjärnorna, planeterna, månen - inget kan stoppa mig från att hoppa upp till er nu!
 
 
 
Fjärde och sista säsongen av THE OC följde också med hem då jag och lillasyster Snuff väntat ett halvår på fortsättningen nu. Det är lite heligt för oss att äntligen ha den i vår ägo.
  

 
Nu sitter jag och ägnar mig åt schemaplanering inför NärCon 2013, IGEN, då fler hoppar av. Det är småirriterande, för varje gång någon hoppar av, får jag göra om nästan hela schemat.
Misstänker dock att själva konventet kommer att bli tusen gånger roligare än förarbetet och att saker som inte löst sig än kommer att bli någorlunda enkla att lösa på plats.
Har ju så fina funktionärer som jobbar under mig också, så det kommer med största sannolikhet bli en ganska skön helg/vecka.
Som den tönt jag är, går också Carly Rae Jepsen på repeat medan jag ägnar mig åt detta. Jag kan inte hjälpa det, hennes låtar är fruktansvärt catchy och jag gillar faktiskt hennes röst.
 
Skrivandet har gått lite illa de sista dagarna då det varit så mycket att göra, men nu i veckan som kommer skall detta ändras på. Återställ ordningen! Jappjapp!
 
Nu är det snart dags för mysmiddag med familjen och de irländska fotograferna Paul och Hazel som Josephine och jag adopterat in i vår släkt som aunt and uncle. Paul och jag som blev avbrutna av fyrverkerier under fourth of July har en hel del musik att diskutera. Trots vår ålderskillnad på fyrtiofem år, har vi fruktansvärt lik musiksmak. Jag blev måttligt och glatt överraskad när jag hittade artister som Gym Class Heroes, Fall Out Boy, Imogen Heap, Red Hot Chili Peppers och så vidare, Kelly Clarksson.
Som nämnt, vi har en del musik att diskutera.
 
Finns en chans att jag uppdaterar mer senare
Om inte, sov gott i Svedala

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela