stardustchild.blogg.se

Det börjar bli allvar nu~

Publicerad 2013-09-18 23:47:05 i Allmänt

 
Jag gick in på Malmö Högskolas hemsida och såg att de har uppdaterat informationen kring kursen jag helst vill läsa. Hjälp, nu börjar det bli allvar.
Nu finns ett ansökningsdatum, det finns till och med ett startdatum.
Om mindre än ett år, finns chansen att jag befinner mig i Malmö för att påbörja mina studier i en annan stad, i en annan del av landet och för att påbörja resten av mitt liv.
Det blir en tankeställare som gör den nuvarande tillvaron lite overklig.
Jag kommer också att söka Visuell Kommunikation, Produktdesign, Praktisk Film 1 och eventuellt Projektledning 1. Det är bara kurserna jag kommer att söka på Malmö högskola.
Jag kommer också att söka andra dramatiska och teatraliska utbildningar i Stockholm och Göteborg, men är nog mest sugen på Malmö om jag ska vara helt ärlig. Både för att jag älskar Malmö och för att jag har flera goda vänner i och kring Malmö.
Regissörsdrömmarna värvas med att-äga-en-egen-teater-drömmarna och en miljon andra drömmar och trots att verkligheten då och då knackar på med sina förpliktelser och måsten - kan jag inte säga att de svalnar.
Det är min tid nu, min bästa tid - är nu.
2013 har hittills varit mitt år och jag känner på mig att 2014 ska bli ännu mer mitt år.
 
Om ett år - hur kommer jag att se ut? Vart kommer jag bo? Kommer jag att bo med någon? Vad gör jag? Pluggar jag? Jobbar jag? Hur har det blivit med mitt skrivande? Är jag tillsammans med någon? Kommer jag fortfarande att bära omkring på min illgröna gummilarv i väskan? 
 
Frågeställningarna tar aldrig slut. Jag ser fram emot att se vart jag landar.
Det börjar bli allvar nu.
 
God natt och sluta aldrig drömma~ ♥
 

Kommentarer

Postat av: Anitha

Publicerad 2013-09-18 23:56:57

Självklart vill jag att du väljer den bästa utbildningen som tilltalar dig allra mest. Samtidigt kanske jag kan få en mysfika ihop med dig. Lycka till med dina drömmar som blir verklighet. Välkommen!

Svar: Naturligtvis!Malmö, här kommer jag! <3
Isabell Alison Öhrlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela