stardustchild.blogg.se

Drömmaren har återvänt~

Publicerad 2013-09-09 23:36:57 i Allmänt

Nu har det snart gått fyra veckor.
Skrivtorkan här tog över och jag fastnade lite i något paralellt universum fullt av drömmar och framtidshysteri.
Sista året har börjat. Om exakt nio månader och två dagar tar jag studenten och slussas ut i världen som en annan typ av människa. Det känns lite märkligt och det har jag påpekat här mer än en gång tidigare.
Frågan "Hur går det i skolan nu då?" har bytts ut mot "Vad tänker du göra sen då?" 
Sen? Du menar efter gymnasiet, du menar när någon dumpar mig i den där stora vattenpölen märkt med Verklighet och säger lycka till?
Jag vet ju vad jag vill, men estetjävlar får sällan som de vill utan blod, svett och tårar gånger tusen. Nu är ju jag fruktansvärt envis och har redan beslutat mig för att ta mig dit jag vill, oavsett om den viljan ändras med tiden.
Tills dess, äter jag upp de sista Fruit Loopsen, hemfraktade i en plastburk från USA, tränar bort sockret igen, hänger på WeHeartIt och drömmer mig bort. För världen blir banne mig bara tråkigare och fulare för varje dag. Eller ja, Sverige då. Resten vill jag bara fortsätta utforska.
 
Tänkte skriva mer, men det här får vara starten på nytt för nu.
Vann en bok av Åsa Schwarz via facebook. Lite glad, ska bli spännande läsning när jag är klar med "Perks of being a wallflower". Älskade filmen, älskar nästan boken ännu mer.
Kärlek.

Dröm vackert~ 

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-09-11 12:36:47

Told you so, boken kickar filmens ass <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela